מכרז הסלולר להקמת אתרים סלולריים ביהודה ושומרון (יו"ש) נדחה לתחילת חודש מרץ. על פי מסמכי המכרז, המועד המקורי להגשת ההצעות היה אמור להיות היום, אולם בשבוע שעבר קיבלו החברות המתעניינות במכרז הודעה על דחייה, זאת בעקבות בקשות של מתמודדים פוטנציאליים.
במקביל, מתברר כי גוברים הסיכויים שחברות הסלולר לא יתמודדו במכרז ויותירו את הזירה לחברות הקבלניות. הסיבה לכך נעוצה במתכונת המכרז, המותאמת יותר לחברות קבלניות ופחות לחברות הסלולר, אשר ממילא נוהגות לשכור את שירותיהן של חברות קבלניות להקמת אתרים.
המכרז ביו"ש מתייחס ל-22 אתרים במיקומים שאותר המינהל האזרחי בשלב הראשון. מטרת המכרז היא להביא לשיפור משמעותי בכיסוי ובקליטה הסלולרית ברחבי יו"ש, אזור הסובל ממצוקה חמורה של מחסור באתרי תקשורת – מצב היוצר סיכון ביטחוני לתושבים.
במסגרת המכרז, המינהל האזרחי מקצה שטחים על אדמות מדינה לטובת הקמת אנטנות סלולריות. המכרז כולל מפרט טכני מדויק של הדרישות להקמת האתרים והעבודות הנדרשות, כך שהחברות הסלולריות יוכלו להתקין עליהם את הציוד הדרוש לשיפור הכיסוי.
מאחר שמדובר בעבודות הנדסה מורכבות, נראה כי החברות הסלולריות יעדיפו להימנע מהתמודדות במכרז. במקום זאת, הן צפויות לבחור באפשרות להשתמש באתרים שיוקמו על ידי הקבלנים הזוכים, תוך תשלום דמי שכירות בלבד.
חשוב לציין כי שיפור התשתיות הסלולריות באזור יו"ש הוא צורך ביטחוני ואזרחי חיוני, שכן כיסוי סלולרי מהווה תשתית קריטית לתקשורת בשעת חירום ולשגרת החיים של התושבים.
















