משרד התקשורת קרוב להחלטה על התנאים לסגירת רשתות התקשורת הנייחות הישנות בבזק (הנחושת) ובהוט (רשת הקואקס). ככל הידוע, שר התקשורת שלמה קרעי אמור לאשר את ההחלטה כבר בימים הקרובים.
השאלה הגדולה היא מה החליט המשרד לגבי הוט, שאיתה מתנהל ויכוח גדול סביב התנאים לסגירה. הוט דורשת שיאפשרו לה לסגור את רשת הקואקס בכל מקום שבו פרסה IBC סיבים אופטיים, ושבה הוט שותפה ב-23.3% מהמניות. בשימוע המקורי שהמשרד פרסם, הוא הציב תנאי שהוט תחויב לפרוס סיבים באופן עצמאי באותם מקומות כתנאי לסגירה. הוט התקוממה בחריפות כנגד התנאי הזה בשימוע, ויהיה מאוד מעניין לראות כיצד הכריע השר בסוגיה.
ההחלטה טומנת בחובה משמעויות מרחיקות לכת לשוק התקשורת ולמרחב הציבורי בכלל, היות שהרשתות הנייחות הישנות הפכו למפגע סביבתי מעבר להיותן עול תחזוקתי על החברות. המשרד קבע שורה של תנאים לסגירת הרשתות במקומות שבהם נפרסו רשתות סיבים במלואן, ובכל מקרה הן לא ייסגרו כל עוד יש עליהן לקוחות פעילים.
אחת השאלות החשובות שלא מרבים לדבר בה היא האם החברות יידרשו לפרק את הרשתות הישנות, שכאמור מהוות מפגע סביבתי ומכערות מאוד את רחובות ישראל. בעבר המשרד לא העמיד את נושא איכות הסביבה בסדר עדיפות גבוה, ויש לקוות שתיקן זאת בהחלטה החדשה.
















