חברת הוט סיימה את שנת 2024 עם ירידה בהכנסות, שחיקה ברווחיות ותזרים מזומנים חלש יותר – על רקע סביבה תחרותית גוברת בשוקי התקשורת הקווית והסלולרית, וכן השפעות עקיפות של מצב חירום ביטחוני מתמשך. עם זאת, הדוחות מצביעים גם על מאמצים משמעותיים של החברה בהמשך פריסת תשתיות סיבים אופטיים ורשתות דור חמישי, תוך ייצוב בסיס הלקוחות ושיפור טכנולוגי מתמשך.
הכנסות הוט בישראל הסתכמו בשנת 2024 בכ־1.018 מיליארד אירו – ירידה של 4.4% ביחס לשנת 2023 (1.07 מיליארד אירו), זאת לאחר התאמות מטבע. גם ברבעון הרביעי לבדו נרשמה ירידה שנתית של 3.5% ל־256 מיליון אירו, בעיקר בשל שחיקה בהכנסות מהמגזר הנייח ומירידה זמנית בפעילות התיירות והנדידה שהשפיעה על תחום הסלולר. נזכיר שהוט בדומה לשאר חברות התקשורת עצרה גבייה מלקוחות בצפון ובדרום בשל המלחמה.
הרווח התפעולי המתואם (EBITDA) ירד אף הוא, מ־353 מיליון אירו ב־2023 ל־329 מיליון אירו ב־2024 – ירידה של 6.2% במונחי מטבע קבוע. שולי הרווח נחלשו בהתאם, מ־33% ל־32.3%. הירידה מוסברת בעיקר בהמשך התחרות במחירי חבילות האינטרנט והטלוויזיה, וכן באובדן חלקי של הכנסות משירותים סלולריים משלימים.
הוט השקיעה במהלך 2024 סכום של 277 מיליון אירו בפרויקטי תשתית, ירידה קלה לעומת 281 מיליון אירו ב־2023. אולם חשוב לציין כי סכום זה אינו כולל השקעה נוספת בהיקף של 138 מיליון אירו עבור זכות שימוש בלתי הדירה (IRU) ברשת הסיבים של חברת IBC – השקעה שממנה נהנתה הוט במסגרת שותפותה בפרויקט הסיבים IBC. ברבעון הרביעי לבדו עמדו ההשקעות הישירות על 73 מיליון אירו (לא כולל IRU בגובה 22 מיליון אירו).
לצד זאת, תזרים המזומנים החופשי (EBITDA בניכוי Capex) ירד ב־26.6% ל־53 מיליון אירו בלבד – נתון שמעיד על שחיקה משמעותית ביכולת לייצר מזומנים מהפעילות השוטפת.
הכנסות הוט בתחום הנייח הכולל טלוויזיה ואינטרנט ירדו בשנה החולפת מ־508 מיליון אירו ל־471 מיליון אירו – ירידה של 7.3%, על רקע שחיקה במחירים והעדפת לקוחות לעבור לחבילות מוזלות או לספקים מתחרים. הירידה מקזזת גידול מתמשך במספר לקוחות על גבי סיבים.
פעילות הסלולר של הקבוצה בהוט מובייל מציגה הכנסות שנתיות של 216 מיליון אירו, שחיקה של 6.5% לעומת 2023. ברבעון הרביעי של 2024 ההכנסות הסתכמו ב – 53 מיליון אירו (ללא שינוי).
בסיס המנויים הסלולריים עמד בסוף השנה על 1.544 מיליון לקוחות B2C, מתוכם 1.282 מיליון מנויי פוסטפייד. בדומה לניקוי המנויים בפעילות הנייחת של 15 אלף קווים, הוט מובייל ביצעה ניקוי של 22 אלף כרטיסי SIM לא פעילים מהמאגר לצורך שקיפות גבוהה יותר.
נזכיר שבעבר הוט כללה בדוחותיה חלק מפעילויות בעל השליטה פטריק דרהי בדוחותיה. החברה לא מספקת פירוט באילו פעילויות מדובר וכיצד הן משפיעות על תוצאותיה. כמו כן תוצאותיה מופיעות כחלק מהתוצאות של הפעילות בצרפת ובישראל החברה אינה ציבורית ולכן המידע החסר.

















נזכיר גם ש"הודות"לעבודות המובצעות על ידי קבלני משנה שחלק גדול מהם מגייעם מ"המגזר" יש מצב שרובם משאירים את תיבות התקשורת הכוללות חיבורי כבלים וסיבים אופטיים פרוצות פתוחות. בשכונה בה אני מתגורר חלק ניכר מהתיבות _החדשות ממתכת) פרוצות לכל עבר ומספיק לעבור עם קאטר ולחתוך לכל דייר את החיבור בשניה אחת. ההזנחה הזו נמשכת כבר שנים עוד מידי הכבלים הקואסיאליים . לאף אחד בהוט כנראה לא אכפת בכלל מההזנחה הזו