חברות פרטנר ו-yes עדכנו בימים האחרונים את רשות התחרות בדבר ההסדר שאליו הגיעו במסגרת מהלך אסדרה עצמית (Self-Assessment) הנוגע לשיתוף הפעולה ביניהן בתחום שירותי הטלוויזיה. אלא שהרשות הבהירה כי היא אינה שבעת רצון מן ההסדר המוצע ודורשת להכניס בו שינויים מהותיים הנוגעים להיבטים שיווקיים. בעקבות כך הודיעו החברות כי הן מקבלות את עמדת הרשות ויובילו לצמצום נוסף של שיתוף הפעולה המתוכנן.
נזכיר כי בשבועות האחרונים נחשף כי פרטנר ו-yes ביקשו להסדיר את יחסיהן העסקיים במסלול של אסדרה עצמית, לאחר שרשות התחרות הבהירה כי לא תיתן את אישורה להסדר הקודם שבמסגרתו yes הייתה אמורה להפיק עבור פרטנר את פעילות הטלוויזיה העצמאית שלה – פעילות שצפויה להיסגר. הסדר זה נבחן על ידי הרשות והוגדר על ידה כבעייתי.
בעקבות כך, ולאחר מגעים בין הצדדים, גובש מתווה חלופי במסגרתו פרטנר תתחבר ישירות לספקית הטכנולוגיה סינמדיה – החברה המפעילה את פלטפורמת התוכן של yes (ובפרט את שירות STINGTV) – ותפעיל את האפליקציה של Partner TV באופן עצמאי, תוך שמירה על מרחק תפעולי מ-yes עצמה.
למרות ניסיונות ההרחקה, רשות התחרות בחנה את ההסדר החדש ובדיקתה העלתה חשש שהעצמאות המובטחת של פרטנר בפועל אינה מספקת. בהודעה שפרסמה הרשות נכתב כי: "לאחר שנערכה בדיקה ראשונית של ההסדר בין חברת יס לפרטנר הובהר לצדדים כי עליהם לערוך שינויים בהסדר על מנת שיוכל להיבחן בהתאם לפטור סוג. בעקבות האמור, הודיעו פרטנר ויס כי יצמצמו את היקף שיתוף הפעולה ביניהם. לממונה סמכות לאכוף כנגד ההסדר ככל שיימצא שאינו עומד בהוראות החוק ועלול לפגוע בתחרות".
המשמעות: גם מסלול של אסדרה עצמית – אשר אינו מחייב קבלת פטור מראש – כפוף לעמידה בדרישות החוק, והרשות שומרת לעצמה את הסמכות לאכיפה, ככל שיימצא כי ההסדר פוגע בתחרות.
השינויים המבוקשים נועדו להבטיח עצמאות מירבית של פרטנר בניהול שירות הטלוויזיה: לרבות היכולת להחליט אילו ערוצים ייכללו בשירות, אילו תכנים יוסרו או יתווספו, ושליטה מלאה בממשק, בממשק המשתמש ובתפעול השוטף של האפליקציה.
כאמור החברות נענו לבקשה והודיעו כי יפחיתו את מידת שיתוף הפעולה ביניהן.
















