ביום שני הקרוב, ה-19 במאי 2025, יחל השלב הקריטי של הגשת הצעות המחיר, במכרז הסלולר הממשלתי הגדול במדינה שמנהל מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי, ובמסגרתו יתחרו המפעילים על אספקת שירותי תקשורת סלולריים לעשרות אלפי מנויי משרדי הממשלה, יחידות סמך וגופים נלווים.
לטענת ארבע המתמודדות – סלקום, פרטנר, פלאפון והוט מובייל – הן עברו את שלב האיכות וימשיכו לשלב הבא בתהליך. המידע מגיע על רקע שמועות בשוק לפיהן אחת החברות כשלה בשלב המקדים, אולם בבדיקה שערכנו מול כלל החברות, כולן אישרו כי קיבלו הודעה רשמית על מעבר לשלב הבא.
המכרז כולל שני סלים: סל ראשון עבור שירותי תקשורת סלולריים מלאים, וסל שני לרכישת ציוד קצה, מכשירים ואביזרים. ההכרעה הקרובה תתמקד בסל 1, שבו ייבחרו עד שלושה ספקים – ספק ראשי, ספק משני וייתכן גם ספק לשירותי נדידה פנים-ארצית (נפ"א), בתנאי שהרשת שלו נפרדת מאלו של השניים הראשונים.
בשלב האיכות נבחנו החברות לפי שורת קריטריונים מחמירים, ובהם פריסת שירות ברחבי הארץ, ניסיון בשירות לקוחות עסקיים, כיסוי דור 5, שיעור תלונות מוצדקות לפי דו"חות משרד התקשורת, והקמה של פרויקטים מבוססי Private LTE. כל מציע קיבל ציון איכות שמשקלו 30% מהציון הסופי, כאשר 70% נוספים ייקבעו על בסיס הצעת המחיר.
בהתאם לכללי המכרז, כל אחת מהחברות תגיש בשבוע הבא את הצעתה למגוון קטגוריות – לרבות ליסינג למכשירים, תוכניות גלישה ודיבור, שירותים לחו"ל ופתרונות (BYOD (Bring Your Own Device. ציון משוקלל של איכות ומחיר יקבע את הדירוג הסופי.
היקף המכרז מוערך במאות מיליוני שקלים, וכולל שירותים עבור כ-90–100 אלף מנויי דיבור, עשרות אלפי מנויי דאטה וכ-150 אלף גמלאי שירות המדינה. השפעות המכרז צפויות לחלחל אל שוק התקשורת כולו, ולחולל שינויים גם בתמחור המסחרי של השירותים לציבור הרחב.
ככל הידוע, המכרז מגביל זכייה כפולה של חברות הפועלות על גבי רשת סלולרית משותפת – מגבלה שצפויה להשפיע בעיקר על פרטנר והוט מובייל הפועלות במסגרת PHI. אם שתי החברות תדורגנה ראשונה ושנייה, אחת מהן עשויה שלא להיכלל כזוכה.
ההכרעה צפויה להתקבל בשבועות הקרובים, לאחר שקלול הציונים, השוואות מחירים, ובדיקת היערכות הזוכים למימוש החוזה בפועל. במינהל הרכש הממשלתי מקווים שהתחרות תביא לשיפור משמעותי באיכות השירות ובתעריפים לעובדי המדינה.
















