קבוצת מר הודיעה היום כי חברת בת בבעלותה המלאה זכתה במכרז להקמה, התקנה, הפעלה ותחזוקה של מערכות רדיו וסלולר עבור רכבת ישראל. היקף הפרויקט מוערך בכ-96 מיליון שקל, כאשר התמורה צמודה בחלקה למדד המחירים לצרכן ובחלקה לדולר האמריקאי.
במסגרת הפרויקט תקים קבוצת מר אתרים סלולריים בכל מנהרות רכבת ישראל ובחלק מתחנות הרכבת. החברה תבצע את עבודות התשתית ויחד עם הרכבת תפעל מול חברות הסלולר להתקנת האתרים שלהן במיקומים שנקבעו, בשיתוף עם ספקי הציוד נוקיה ואריקסון.
על פי תנאי המכרז, רכבת ישראל מחויבת לבצע הזמנות בהיקף של כ-31 מיליון שקל. להערכת החברה, הלקוח יידרש להזמנת ציוד נוסף בהיקף של כ-10 מיליון שקל לשם ביצוע ההזמנות.
תקופת ההקמה הצפויה של הפרויקט היא כשנתיים, ושירותי התחזוקה יינתנו לתקופה של 3 שנים, עם אופציות להארכת תקופת השירותים עד 12 שנים נוספות (מדי שנה), שבגינם תהיה זכאית החברה לתמורה נוספת.
רכבת ישראל פרסמה מכרז פומבי שפורסם ב-2 במרץ 2025, לשירותי אספקת תשתיות סלולריות במנהרות ובתחנות תת-קרקעיות. המהלך נועד לשפר את כיסוי הסלולר לאורך תוואי המסילות, במיוחד באזורים תת-קרקעיים שבהם הקליטה מוגבלת. הפרויקט צפוי לכלול התקנת ציוד תקשורת מתקדם, כגון אנטנות ומגברים, במנהרות ובתחנות תת-קרקעיות, כדי להבטיח שירות תקשורת רציף לנוסעים.
הפרויקט הוא שלב נוסף באסטרטגיה של הרכבת ומשרד התקשורת, לשפר את איכות הכיסוי בכל נתיבי הרכבת, כחלק מהשירות לנוסעים ועל מנת שיוכלו לנצל את הנסיעה בצורה טובה יותר. הרכבת גם פועלת לאפשר "חריצה" בקרונות ישנים על מנת שיתאפשר חדירת אות סלולרי. קרונות חדשים מגיעים עם פתרון מובנה.
אבי שכטר, מנכ"ל קבוצת מר: "הזכייה במכרז של רכבת ישראל הינה פועל יוצא של המשך מימוש
אסטרטגיית החברה לצמיחה והגדלת צבר ההזמנות האיכותיות של החברה בשלושת תחומי הפעילות
שלנו – טכנולוגיות צבאיות, ביטחון המולדת (HLS) ותשתיות תקשורת".
















