החשב הכללי במשרד האוצר מצא דרך יצירתית להגביר את האטרקטיביות של מכרז הסלולר הממשלתי, שמועד הגשת הצעות המחיר בו הוא מחר. במסגרת המהלך, תינתן עדיפות לזוכים במכרז הסלולר בהקמת אתרים סלולריים על גבי נכסים שבבעלות מינהל הדיור הממשלתי.
על פי סעיף 5 למכרז מינהל הדיור הממשלתי, "על אף האמור בסעיף 4 לעיל, תהיה ועדת המכרזים של המזמינה רשאית לקבוע כי נכסים מסוימים יהיו מוחרגים מהליך ההקצאה הקבוע לעיל, והליך ההתקנה בהם ייעשה על ידי הזוכה או הזוכים במכרז המרכזי 01-2024 לאספקת שירותי תקשורת סלולרית (רט"ן) וציוד קצה עבור משרדי הממשלה, יחידות הסמך וגופים נלווים (להלן – מכרז הרט"ן), וזאת ככל שהוועדה תסבור כי הנכסים נדרשים במסגרת אספקת השירותים במכרז הרט"ן, ובהתאם לכללים שתקבע".
המשמעות היא כי הזוכים במכרז יקבלו עדיפות בהקמת אתרי סלולר על מבנים שבבעלות המדינה, ככל שיתברר כי הדבר נדרש לצורך עמידה בהתחייבויות הכיסוי ואיכות השירות. אף שכלל החברות הסלולריות עברו את שלב האיכות במכרז, החשב הכללי מותיר בידיו את הסמכות לדרוש מהזוכים שיפור באיכות הקליטה באתרים בהם יתגלו ליקויים.
בהתאם לתנאי מכרז הסלולר, האחריות לאספקת שירות איכותי מוטלת על הזוכים, אך השינוי שנעשה במכרז של מינהל הדיור הממשלתי מלמד כי בכוונת החשכ"ל לנקוט צעדים פרו-אקטיביים ולסייע לזוכים במימוש התחייבויותיהם.
















