משרד התקשורת שוקל לטפל בסוגיית האפשרות לאפשר לחברת הוט לעשות שימוש בשירות BSA על רשת בזק, במסגרת הקול קורא הרחב שפירסם והאסדרה החדשה שתבוא בעקבותיו. יצוין כי המשרד פרסם את הקול קורא כחלק מרצונו לשנות את האסדרה בישראל בשוק הקווי ולהתאימה למציאות החדשה, שבה יש בישראל שתי רשתות סיבים אופטיים הפרוסות בהיקף חסר תקדים בהשוואה למדינות רבות בעולם. לפיכך, כל נקודת המשען שבבסיסה השוק הסיטונאי צריכה להתאים למציאות זו.
על פי הערכות, המשרד יתייחס לסוגיה במסגרת השימוע שיפרסם לאחר שיגבש אותו בעקבות הערות הציבור והחברות במסגרת הקול קורא. יודגש כי אין תמימות דעים במשרד התקשורת סביב הסוגיה, שיש לה השלכות רבות, בעיקר על מעמדה של הוט והחובות המוטלות עליה.
להזכיר, הוט מבקשת לספק שירות BSA סיבים על גבי תשתית בזק. המשרד לא איפשר זאת להוט עד כה מכיוון שראה בה חברת תשתיות והמיר את חובת הפריסה שלה בחובת הפריסה של IBC, שבה היא שותפה. IBC עומדת להשלים את חובת הפריסה שלה בקרב 2.4 מיליון משקי בית, והוט מבקשת כעת שיתירו לה לספק שירותי שוק סיטונאי ללקוחותיה על גבי תשתית בזק, כפי שמותר לחברות המתחרות – סלקום, פרטנר, גילת ואחרות. בכך היא מבקשת לנצל את הפריסה הרחבה של בזק, שכן אחרת לא תוכל להגיע ללקוחותיה שרוצים סיבים אופטיים.
במשרד התקשורת יש הטוענים שמתן היתר להוט לספק שירות BSA על רשת בזק מבטל את כל החובות הרגולטוריות המוטלות על הוט, והיא יוצאת נשכרת מחובות הפריסה תוך שהיא הצליחה בדרך מתוחכמת להסיר מעליה את כל החובות ומרוויחה פעמיים: ראשית, היא תוכל לספק סיבים ללקוחותיה מבלי לפרוס אליהם סיבים בעצמה. שנית, היא תוכל לטעון שבמקומות שבהם היא מספקת שירותים סיטונאיים על גבי רשת בזק, היא יכולה לסגור את רשת הנחושת הישנה שלה – רשת שהיא מאוד מעוניינת לסגור כדי לחסוך את ההוצאות הכרוכות באחזקתה.
כאמור, במשרד התקשורת יש הטוענים שצריך להבחין בין IBC לבין הוט, במיוחד כעת שהוט מעוניינת למכור את חלקה ולצאת מ-IBC. משמעות הדבר היא שהיא הצליחה להיוותר ללא חובות השקעה ברשת עצמאית משלה.
יחד עם זאת, יש להדגיש כי מבחינת משרד התקשורת ובראייה רחבה, העובדה שהוט נכנסה ל-IBC אפשרה לה להגיע לפריסה של 2.4-2.5 מיליון בתי אב עד סוף השנה – הישג גדול ברמה הבינלאומית עבור המדינה. בנוסף, מלכתחילה היה ברור ש-IBC אמורה להגיע ל-1.7 מיליון משקי בית, והיא מגיעה להרבה יותר. לפיכך, לכפות על הוט פריסה עצמאית נוספת במקומות ש-IBC לא תגיע אליהם זהו מעשה שרירותי שמעיד יותר על רצון לנקמה מאשר על הסתכלות לאומית רחבה.
אגב, ישנם קולות הטוענים שאסור לתת להוט היתר ל-BSA על גבי רשת בזק מסיבה נוספת – ניתן לאפשר לה לספק שירותים במקומות ש-IBC לא מגיעה אליהם באמצעות פתרונות אלחוטיים רחבי פס. בזק מספקת שירותים כאלה במספר יישובים מאתגרי גישה, והשירות עובד ברמה שאינה נופלת מסיבים אופטיים.
כך או כך, מדובר בסוגיה שבוודאי יהיו לה גם השלכות פוליטיות, כיוון שהיא גם נוגעת להרחבת פריסת הסיבים ביהודה ושומרון.

















בהתאם לריטואל שנמשך כבר 25 שנים, משרד התקשורת כופה על הוט תנאים לא סבירים כנגד פריווילגיות, אח"כ יורד מהסולם מבלי להטיל סנקציה. הוט היא משענת קנה רצוץ. היחידים שיכלו לתת פייט לבזק היו פרטנר וסלקום אבל משרד התקשורת דפק גם את זה.