החברות סלקום והוט מתקשות לקבל את הסכמת הרשות למודל של הערכה עצמית (self-assessment), לאישור העסקה ביניהן בתחום שיתוף הפעולה בטלוויזיה. הרשות הודיעה היום לחברות כי היא רואה קושי באישור העסקה ביניהן ולפיכך הזמינה אותן לשימוע. לאחרונה https://zmanavir.co.il/tv/28676/ חשפנו כי החברות מנסות להגיע למודל של הערכה עצמית לאחר שטענו בפני הרשות כי עסקת פרטנר-יס מהווה שכפול של העסקה שהן בעצמן הגישו לאישור הרשות.
המהלך מזכיר את עסקת פרטנר-יס, שעברה מסלול דומה. פרטנר וחברת יס חתמו על הסכם שיתוף פעולה ביולי 2024, במסגרתו תרכוש פרטנר את התוכן של סטינג (שירות הטלוויזיה המוזל של יס) ותשווק אותו ללקוחות הטלוויזיה שלה, בתמורה לתשלום של 5.3 מיליון שקלים בחודש. לאחר השימוע החברות והרשות הגיעו להבנות לפיהן יפנו למסלול הערכה עצמית, ומשם נסללה הדרך לאישור העסקה לאחר הבנות שהצדדים הגיעו עם הרשות.
סלקום הודיעה בנובמבר 2024 על שיתוף פעולה עם חברת הוט, במסגרתו לקוחות סלקום יצפו מעתה בתכני NEXT TV, המותג המוזל של הוט שמציע תכנים על גבי האינטרנט. סלקום רוכשת רק את התוכן של נקסט TV מבית הוט, בתמורה ל-5.9 מיליון שקל בחודש ולא את שירותי התפעול של הפלטפורמה.
בכך סלקום מוותרת בסופו של דבר על רוב רכישת התוכן העצמאית שלה, אם כי היא תמשיך לשמור על עצמאות ברכישת חלק מהתכנים. בשנתיים האחרונות עולה סלקום בקצב הדרגתי של 1,000–3,000 מנויי טלוויזיה חדשים ברבעון, כשנכון לסוף הרבעון השני לסלקום היו כ־269 אלף מנויים בטלוויזיה. העובדה שהיא צומחת בתחום הטלוויזיה והיא גם שחקן תוכן, קשה יותר לרשות התחרות לאפשר את שיתוף הפעולה בין החברות.
במכתב הבהירה הממונה כי עולים מספר חששות מהעסקה, בהם: הפחתת התחרות בתחום שיווק וייצור חבילות טלוויזיה, מהגדלת כוח מיקוח מול ספקי תכנים וחשש מהפחתת התחרות בתחומי פעילות נוספים בהם פעילים הצדדים לעסקה, ובפרט תחום תשתיות הסלולר, לאור חיזוק שיתוף הפעולה ביניהם.
ארבעת החברות האלה יבואו למשאים ומתנים עם יצרני תוכן כשני גופים שמאגדים 4 שחקנים כך שכושר המיקוח שלהן יהיה מקסימלי וזו בעיה שאותה רוצה רשות התחרות לבחון.
תחת הנהגתה של הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, הרשות מפגינה גישה מחמירה במיוחד בכל הנוגע למיזוגים העלולים לצמצם את התחרות בשוק.
















