חברת הוט, זרוע הטלקום הישראלית של קבוצת אלטיס אינטרנשיונל, דיווחה על תוצאות מורכבות לרבעון הראשון של 2025, שבהן גידול מתון בהכנסות מתלווה להידרדרות ברווחיות ובמצבת הלקוחות לעומת תקופות ההשוואה – הרבעון הקודם והמקביל אשתקד.
סה"כ הכנסות הוט ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.011 מיליארד שקל, ירידה של 4.6% (49 מיליון שקל) לעומת 1.060 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, לעומת הרבעון הקודם נרשמה עלייה של 0.6% (6 מיליון שקל), מה שמסמן התאוששות לאחר חמישה רבעונים רצופים של שחיקה. ככל הנראה מדובר בשיפור כתוצאה מהחזרת הטיסות וחזרת תושבים שפונו לבתיהם בצפון ובדרום.
הכנסות השירותים הקוויים הסתכמו ב – 479 מיליון שקל, עלייה של 10 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם וגם לעומת המקביל אשתקד.
הכנסות השירותים הסלולריים נותרו יציבות ב-209 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, אך ירדו ב-14 מיליון שקל לעומת 223 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות שירותים עסקיים רשמו גידול חד של 10 מיליון שקל (4.1%) לעומת הרבעון הקודם ל-255 מיליון שקל, אך ירדו ב-7 מיליון שקל לעומת אשתקד. הגידול כלל הכנסות מפריסת עבודות תשתית עבור רשת IBC.
הכנסות מציוד צנחו ב-14 מיליון שקל (17.1%) לעומת הרבעון הקודם ל-68 מיליון שקל, ובסה"כ ב-23 מיליון שקל לעומת אשתקד.
הרווחיות של הוט נפגעה באופן משמעותי בכל פרמטרי ההשוואה. ה-EBITDA ירד ל-300 מיליון שקל, צניחה של 23 מיליון שקל (7.1%) לעומת הרבעון הקודם ו-6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רק לצורך ההשוואה המספר ברבעון הראשון 2023 עמד על 352 מיליון שקל – ירידה של 52 מיליון בשנתיים. שולי ה-EBITDA התדרדרו משמעותית ל-30% מההכנסות – הנמוך ביותר שרשמה החברה בשלוש הרבעונים האחרונים.
הוט הפחיתה משמעותי את ההשקעות ל-255 מיליון שקל, ירידה של 33 מיליון שקל (11.5%) לעומת הרבעון הקודם ו-59 מיליון שקל לעומת אשתקד שבו השקיעה 314 מיליון שקל.
שיעור ההשקעות מההכנסות ירד ל-25%, לעומת 29% ברבעון הקודם ו-30% ברבעון המקביל אשתקד. חשוב לציין כי הנתונים אינם כוללים השקעות של כ-255 מיליון שקל ברכישת זכויות שימוש נוספות ברשת IBC.
תזרים המזומנים החופשי עלה ל-46 מיליון שקל, עלייה של 10 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם.
מצבת לקוחות השירותים הקוויים הכוללת לקוחות טריפל, סינגלים וכו' המשיכה בהידרדרות ובסוף הרבעון מנתה הוט 920 אלף לקוחות קוויים, ירידה של 15 אלף לקוחות (1.6%) לעומת הרבעון הקודם ו-84 אלף לקוחות לעומת 1.004 מיליון לקוחות ברבעון המקביל אשתקד.
זהו המשך למגמת שחיקה מתמשכת של למעלה משנתיים, כאשר החברה איבדה כ-36 אלף לקוחות קוויים ברבעון הקודם. הוט ציינה כי מצבת לקוחות הסיבים האופטיים שלה גדלה ברבעון, אך לא חשפה נתונים מדויקים על מספר המחוברים לטכנולוגיה זו.
מצבת המנויים הסלולריים נשחקה ב-25 אלף לקוחות ל-1.519 מיליון מנויים – השחיקה הגדולה ביותר במגזר זה מזה כחמש שנים. לעומת הרבעון המקביל אשתקד, המצבה גדלה ב-9 אלף מנויים.
חשוב להזכיר כי הדוחות של הוט כוללים פעילויות נוספות של קבוצת אלטיס שאינם מפורטים בשל היותה חברה פרטית. הקבוצה עומדת למכירה במסגרת ניסיונותיו של בעל השליטה להחזיר חובות במיליארדי יורו. לאחרונה פרסמנו כי הוט מיזגה את פעילות הטכנאים שהייתה מופרדת ועסקה בהתקנות ותיקונים. החברה ת א ת טלקום היא חברה שהוחזקה על ידי אלטיס ודרהי ומשקיעים נוספים והערכה היא כי מוזגה במסגרת הניסיונות למכור את הקבוצה כולה, שכן קשה יהיה למוכרה ללא טכנאים שמבצעים את מרבית העבודה היומיומית.
















