בזק מכפילה את המהלכים: אחרי אקסלרה, פלאפון מעוניינת ברכישת הוט מובייל
קבוצת בזק יוצאת ביוזמה חדשה למרות הסיכויים הנמוכים לאישור עסקה כזאת
קבוצת בזק מתמידה בימים אלה בשורה של יוזמות רכישה שאפתניות, כאשר יום לאחר שהכריזה על מהלך לעסקת ענק לרכישת חברת אקסלרה – בעסקה שהרגולטור יתקשה לאשר – חברת פלאפון (חברת הבת של בזק) יוצאת ביוזמה חדשה עם סיכויים אפילו נמוכים יותר: רכישת חברת הוט מובייל.
פלאפון הגישה הצעה לא מחייבת לרכוש את הוט מובייל. ההצעה מוגשת לבנק ההשקעות רוטשילד ולאלטיס (חברת האם של הוט). הסכום המוצע: 2 מיליארד שקל.
נזכיר שב – 2020 פלאפון גם הגישה הצעה לרכישת גולן טלקום, תמורת 710 מיליון שקל, וסלקום בסוף רכשה אותה. גם אז אנליסטים בשוק העריכו שפלאפון הגישה את ההצעה רק כדי להעלות את מחיר העסקה לסלקום. זאת מפני שהסיכויים לאישור מהלכים כאלה כשמדובר בקבוצת בזק הם כמעט וחסרי סיכוי.
הרקע: מכירת הוט מניעה את המהלך
על רקע היוזמה למכירת חברת הוט, מנסה פלאפון מהלך של רכישת חברת הבת הוט מובייל. המהלך מגיע כחלק מגל הפעילות הרכישתית של קבוצת בזק, שקשה להבין את הרציונל מאחוריה. מבחינתה של פלאפון הטיעון המוביל מול רשות התחרות ומשרד התקשורת יהיה שהרגולטור צריך לאשר את העסקה אם הוא רוצה להביא השקעות לשוק הסלולר.
המכשולים הרגולטוריים
רשות התחרות ומשרד התקשורת כמעט בוודאי לא יאשרו לקבוצת בזק לרכוש שחקנית דומיננטית כמו הוט מובייל, שמונה כ-1.5 מיליון מנויים, הוא אפסי עד כמעט בלתי אפשרי. יש לזכור שהוט מובייל היא שותפה של פרטנר ברשת משותפת, מה שמסבך עוד יותר את העסקה.
המגמה ההיסטורית
ניסיון העבר מלמד שניסיונות מיזוג בשוק הסלולרי בין ארבע הקבוצות הגדולות נכשלו כל פעם מחדש. סביר להניח שגם כעת הרגולטור כנראה לא יאשר את העסקה הזו, בהתחשב במדיניות הרגולטורית הנוקשה בשוק התקשורת הישראלי.
בקבוצת בזק ינסו כאמור לרכב על גל המיזוגים באירופה ולטעון שזו הדרך להצעיד את שוק הסלולר קדימה.
















