סלקום והוט זומנו לשימוע ברשות התחרות בתחילת אוגוסט
חודשיים ללא התקדמות בתיק שיתוף הפעולה הטלוויזיוני
כחודשיים יחלפו מאז הודיעה רשות התחרות על כוונתה שלא לאשר את שיתוף הפעולה המתוכנן בין סלקום להוט בתחום הטלוויזיה. רק בימים האחרונים נקבע מועד לקיומו של השימוע אליו הוזמנו החברות להציג את טיעוניהן ולשכנע את הרשות בכל זאת לאשר את שיתוף הפעולה. מקורות בחברות מציינים כי השימוע ייערך בתחילת אוגוסט.
העיכוב בקביעת מועד השימוע מעורר שאלות בדבר הדחיפות של החברות המעורבות להוציא את העסקה אל הפועל. אמנם ניתן לייחס את הדחיה למצב הביטחוני הרגיש עם איראן, שעיכב את השימוע אך הרושם הנוצר הוא שסלקום והוט אינן להוטות להיאבק עליה – בין אם לנקוט במאבק משפטי מול הרשות או לחפש חלופות שיווקיות אחרות. הרושם הוא שהחברות כבר הותשו מההמתנה הממושכת מאז הגישו את העסקה לאישור בנובמבר 2024.
הפער בין המקרים: פרטנר-יס מול סלקום-הוט
ניגוד מעניין מתגלה בהשוואה למקרה של פרטנר ויס. לאחר שרשות התחרות פרסמה את מכתב החששות שלה באשר להתנגדותה לעסקה, הצדדים הפגינו דחיפות רבה וביקשו לקיים את השימוע בתוך ימים בודדים. השימוע אכן נערך זמן קצר לאחר מכן, ובעקבותיו נפתח הפתח למודל של הערכה עצמית (self-assessment), שהוביל בסופו של דבר לאישור העסקה.
מה צפוי בעתיד הקרוב?
סביר להניח שהחברות יטענו קודם ששיתוף הפעולה שגובש ביניהן אינו מהווה פגיעה בתחרות, אלא דווקא מחזק אותה, ולאחר מכן יטענו שלא ניתן להפלותן למול עסקת פרטנר-יס במודל ה-self–assessment שבו היא בוצעה – במיוחד כאשר הן היו הראשונות להציג מבנה עסקה שבו סלקום רוכשת את התכנים של הוט ומעלה אותם עצמאית לאפליקציה שלה, שגם מתופעלת על ידה באופן מלא. החברות היו מעוניינות שרשות התחרות תיתן להן אור ירוק לגבי מודל ה-self–assessment, אך הסיכויים לכך נראים כיום לא גבוהים.
השאלה המרכזית הנותרת היא האם החברות יחליטו להתמיד במאבק להשגת אישור הרשות, או שמא יחפשו דרכים חלופיות לחיזוק מעמדן בשוק הטלוויזיה הישראלי. במיוחד כאשר סלקום רכשה מעמד של שחקנית תוכן טלוויזיוני פעיל בשוק, עם 260 אלף מנויים, ולכן יהיה קשה להסכים לכך שתצא משוק התוכן ותשווק את תכני קבוצת הוט במקום.
















