משרד התקשורת נגד מיזוג בין פלאפון להוט מובייל: "לא נחזור לשוק של שלושה מפעילים"
גורם בכיר במשרד התקשורת מתריע: לא נאפשר ריכוזיות בשוק הסלולר. אם תוגש בקשה למיזוג בין פלאפון להוט מובייל – היא תיבחן, אך הסיכויים לאישורה נמוכים.
על רקע דיונים בשוק בדבר אפשרות למיזוג בין חברות הסלולר פלאפון והוט מובייל, מתייצב משרד התקשורת בנחרצות נגד המהלך. גורם בכיר במשרד מבהיר כי חזרה למצב שבו פועלים רק שלושה מפעילים גדולים אינה עומדת על הפרק – גם לא לצורך עידוד השקעות או התמודדות עם אתגרים כלכליים בענף.
משרד התקשורת מצהיר: נבחן כל בקשה – אך לא על חשבון הציבור
לדברי הגורם, במשרד טרם התקבלה פנייה רשמית או בלתי רשמית בנושא המיזוג, אך אם וכאשר תוגש – היא תיבחן לפי הכללים הרגולטוריים, ללא משוא פנים. עם זאת, הוא מבהיר: "הטענה שמיזוג יפתור בעיית השקעות אינה מחזיקה מים. אם קיימת בעיה כזו – נטפל בה בכלים מקצועיים, ולא באמצעות צמצום התחרות שעלול להעלות מחירים לצרכן".
מדיניות עקבית: מניעת ריכוזיות בשוק הסלולר
שוק הסלולר בישראל עבר תהליך דרמטי של פתיחה לתחרות בעשור האחרון, עם כניסת שחקנים חדשים וצניחה במחירים. חזרה למבנה שוק מצומצם תעמוד בניגוד גמור למגמת העשור האחרון ולמדיניות המוצהרת של משרד התקשורת. "לא נאפשר לשוק לחזור למצב של שלושה שחקנים גדולים", אמר הגורם.
האם יש בעיית השקעות בשוק?
חברות הסלולר מציינות כי הרווחיות בענף נשחקת בשל תחרות עזה, והרגולציה מקשה על תמרוץ השקעות בתשתיות. במיוחד מדובר על הרחבת תשתיות דור 5. עם זאת, במשרד התקשורת סבורים כי ניתן לתמרץ השקעות בצורה ממוקדת. כמו למשל דרך מנגנוני תמרוץ רוחביים או הקלות רגולטוריות נקודתיות – מבלי לפגוע בתחרות ובמבנה השוק.
















