סלקום Q2 2025 – צמיחה בשירותים, ירידה בציוד קצה ושיפור במינוף
מגמת שיפור ברווחיות ובפעילות הליבה
סלקום סיכמה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות המעידות על צמיחה עקבית בשירותים המרכזיים של החברה, שיפור במינוף ובמאזן, ועלייה במדדי הרווחיות, לצד ירידה במכירות ציוד קצה. המגזר הסלולרי והאינטרנט הציגו עליות ב-ARPU ובמצבת המנויים, בעוד תחום הטלוויזיה שמר על יציבות ואף רשם גידול קל במספר הלקוחות. השיפור בפעילות הליבה נתמך גם בגידול בתזרים המזומנים הפנוי וירידה בחוב הפיננסי נטו, מה שאפשר העלאת דירוג האשראי של החברה ל-AA-.
סלקום דיווחה על הכנסות כוללות של 1.047 מיליארד שקל ברבעון השני, ירידה של 4.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 6.9% לעומת הרבעון הקודם. עיקר הקיטון נבע מירידה במכירות ציוד קצה, הן במגזר הנייד והן במגזר הנייח, בעוד שהכנסות השירותים נותרו יציבות יחסית.
למרות הירידה בהכנסות, הרווח הנקי של החברה זינק ב-16.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מ-55 מיליוני שקלים ל-64 מיליוני שקלים. גידול זה נתמך על ידי שיפור ברווחיות התפעולית וקיטון בעלויות המימון נטו, שירדו כתוצאה מהפחתת החוב נטו של החברה.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-351 מיליון שקל, צמיחה זניחה של 0.9% לעומת התקופה המקבילה. שיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות עמד על 33.5%, עליה מ-31.6% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמעיד על שיפור ביעילות התפעולית. כמו כן, נרשם שיפור בתזרים המזומנים החופשי, שזינק ב-66.1% ל-103 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל ברבעון המקביל. צמיחה זו נובעת משיפור בפעילות השוטפת ומניהול יעיל יותר של ההון החוזר לדברי החברה.
החוב הפיננסי נטו של החברה ירד ל-1.554 מיליארד שקל, קיטון של 266 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. הירידה מחזקת את המעמד הפיננסי של החברה ומפחיתה את עלויות המימון העתידיות.
במגזר הנייד, מספר המנויים עמד על 3,624 אלף, צמיחה של 22 אלף מנויים חדשים ו- 2% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) עלה ל – 38.2 שקל (ללא קש"ג) לעומת 37.8 ברבעון הקודם.
הכנסות השירותים במגזר הנייד בנטרול דמי קישור הגומלין הסתכמו ב-413 מיליוני שקל, צמיחה של 3.2% לעומת 400 מיליוני שקל ברבעון המקביל.
מגזר הסיבים והטלוויזיה: המנוע הצמיחה של החברה
במגזר הנייח, הצומח, מספר מנויי האינטרנט הגיע ל-384 אלף, עליה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל. מתוכם, 341 אלף הם מנויי סיבים, המהווים 88.8% מסך מנויי תשתית האינטרנט. סלקום צירפה 7,000 מנויי סיבים ברבעון.
הכנסות השירותים במגזר הנייח עלו ל-340 מיליוני שקל, גידול של 0.9% לעומת 337 מיליוני שקל ברבעון המקביל. ה-ARPU במגזר האינטרנט המשיך לעלות והגיע ל-98.9 שקל, צמיחה מ-91.7 שקל ברבעון המקביל.
השפעת המצב הביטחוני ואתגרים עתידיים
החברה דיווחה על פגיעה בהיקף של כ-10 מיליוני שקלים ברווח לפני מס ברבעון הנוכחי, בעיקר בשל מלחמת "עם כלביא" בחודש יוני. הפגיעה התמקדה בירידה בהכנסות משירותי נדידה ובמכירות ציוד קצה.
לקראת הרבעונים הבאים, החברה צופה השפעה חיובית מהשינויים הרגולטוריים בשוק הסיטונאי, אשר עשויים להפחית את עלויות התשתית ולשפר את הרווחיות במגזר הנייח החל מ-2026.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום מסכמת את הרבעון השני של 2025 עם הרווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר בעשור האחרון, תזרים מזומנים חזק במיוחד והמשך צמצום החוב וזאת חרף ההשפעות המלחמה. כל אלה הביאו בשבוע שעבר למהלך חשוב של העלאת דירוג החברה על ידי מעלות, לגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות, תוצר של האסטרטגיה העסקית שאנו מיישמים בשנה האחרונה. לצד זאת, הודענו על מימוש זכות ההצטרפות למכירת IBC, שעשויה להניב לחברה רווח משמעותי. ברבעון הזה המשכנו לבסס את מעמדנו כחברה המובילה בשוק התקשורת בישראל, תוך גידול במנויים והשקעה בתשתיות מתקדמות שיתמכו בהמשך המגמה של הרחבת הפעילות בכל התחומים ונמשיך גם בעתיד בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה".
















