חלל תקשורת: מחזיקי האג"ח מאותתים – לקדם את הצעת החברה
שלוש אסיפות, מסר אחד
מחזיקי אגרות החוב של חלל תקשורת התכנסו אתמול להצבעות נפרדות בשלוש הסדרות המרכזיות של החברה – טז, יז ויח – והעניקו רוח גבית ברורה להצעת ההסדר של החברה עצמה. בכל אחת מהסדרות קיבלה הצעת החברה את מירב הקולות בהצבעת ההעדפה בין החלופות, בעוד ההצעה המתחרה של התעשייה האווירית לישראל וחברת iG4 נותרה במיעוט. ההחלטות אינן מהוות אישור הסדר סופי, אך הן מציבות מסגרת זמן ותהליך למשא ומתן מרוכז אל מול הנאמנים ונציגויות המחזיקים. נזכיר שאתמול דיווחנו על פרישת קרן קיסטון מהמירוץ.
סדרה טז: רוב ברור לחברת חלל והמשך מו"מ מרוכז
בסדרת טז השתתפו בהצבעה מחזיקים המחזיקים ב־623.8 מיליון שקל ערך נקוב – כ־75.53% מהסדרה. ההחלטה לפתוח במשא ומתן למשך 21 ימי עסקים, עם אפשרות הארכה של עד 21 ימים נוספים לשיקול דעת הנציגות המשותפת, התקבלה פה אחד. בהצבעת ההעדפה על החלופה לקידום, תמכו 452.6 מיליון שקל ע.נ. בהצעת החברה – המספר הגבוה בשתי החלופות – בעוד 171.2 מיליון שקל ע.נ. תמכו בהצעת התעשייה האווירית. ההצעה לנהל ספירת קולות מצרפית יחד עם סדרה יח נדחתה, לאחר ש־51.79% מן המשתתפים הצביעו נגדה.
סדרה יז: רוב גבית לחברה
גם בסדרת יז נרשם מניין חוקי משמעותי – 132.4 מיליון שקל ע.נ., שהם 68.25% מן הסדרה. ההחלטה לפתוח במשא ומתן לתקופה של 21 ימי עסקים, עם אפשרות הארכה של 21 ימים, אושרה ברוב של 98.79%. בהצבעת ההעדפה, 105.47 מיליון שקל ע.נ. הצביעו בעד הצעת החברה, בעוד 25.36 מיליון שקל ע.נ. תמכו בהצעת התעשייה האווירית. ההכרעה קבעה כי הצעת החברה קיבלה את מירב הקולות מבין החלופות שהועמדו להצבעה. עם זאת, הובהר למחזיקים כי ההצבעות אינן כובלות את ידם לקראת אסיפת אישור הסדר, אם תכונס, והם יוכלו להצביע אחרת בשלב האישור הסופי.
סדרה יח: תמיכה בהצעת החברה ונפילת רעיון הספירה המצרפית
במקביל, סדרה יח התכנסה אף היא ללא התכנסות פיזית. השתתפו מחזיקים המחזיקים ב־103.64 מיליון שקל ע.נ., שהם 68.86% מן הסדרה. ההחלטה לפתוח מו"מ בן 21 ימי עסקים עם אפשרות הארכה ב־21 ימים התקבלה פה אחד. בהצבעת ההעדפה, 69.24% מן הקולות תמכו בהצעת החברה, לעומת 30.76% שתמכו בהצעת התעשייה האווירית. בסוגיית ספירת קולות מצרפית יחד עם סדרה טז – סדרה יח אישרה ברוב של 59.82%, אך מכיוון שסדרה טז דחתה את המהלך, ההצבעות נותרו נפרדות.
מה כן הוחלט ומה עוד לפנינו
בשלוש הסדרות התקבלה אותה מסגרת פעולה: הנאמנים והנציגויות ינהלו משא ומתן ממועד פרסום תוצאות האסיפות למשך 21 ימי עסקים, עם אפשרות הארכה חד־פעמית של 21 ימים נוספים לפי שיקול דעתן של הנציגויות. מדובר בסד זמנים קצר אך מוגדר, שנועד לאפשר גיבוש טיוטת הסדר מעודכנת שתעלה בהמשך להצבעה פורמלית. בכל ההודעות הדגישו הנאמנים כי מדובר בהחלטות כיווניות שאינן מחליפות את ההליך המחייב של אישור הסדר – אם יתגבש – באסיפה ייעודית, ושמחזיקים יוכלו להצביע שם אחרת מן ההעדפה שניתנה כעת. בכך הותירו המחזיקים לעצמם גמישות, לצד איתות ברור לרצונם לקדם את הצעת החברה כבסיס למו"מ.
מה לחפש בסיבוב הבא
השלב הבא יהיה ניתוח ההצעות של הצדדים לאורך חלון ה־21 ימים: רמות הזרמת הון מצד החברה, פריסות תשלומים חדשות, מנגנוני ביטחונות, וכיול יחס ההמרה או התספורת – אם יעלה. עבור כל סדרה, נקודת המוצא שונה ולכן גם רגישות המחזיקים למבני הסדר שונים.

















על הקרשים אבל הבונוסים והמשכורות השמנות בטח זורמות היטב כולל לדרעקטוריון על כל ישיבונת מיותרת . ממילא אין שם חזון או עתיד נראה לאף עין