חברות הסלולר לוחצות על החשכ"ל לשחרר מיקומים לאתרים סלולריים בקצב מהיר
החברות מזהירות שהקצב הנוכחי רחוק מלספק – עד כה שוחררו רק חמישה מיקומים, והציפייה היא למאות. משרד התקשורת לוחץ גם הוא על החשכ"ל
חברות הסלולר לוחצות – "הקצב הנוכחי אינו מספק"
הלחץ על החשכ"ל
חברות הסלולר מצפות שמינהל הדיור הממשלתי בחשב הכללי במשרד האוצר, יאיץ את קצב שחרור הנכסים הממשלתיים לטובת הקמת אתרים סלולריים. עד כה נחשפו רק כחמישה מיקומים בהם נערכו סיורים, אך מאז לא נרשמה כל התקדמות. בכירים בענף מדגישים כי החברות עצמן סימנו מיקומים מתאימים שהיו מעוניינות לשכור.
המהלך והמשמעות
משרד התקשורת פועל מול האוצר כדי להאיץ את התהליך, אך הקצב עדיין רחוק מלספק את החברות. כל מיקום משתחרר באמצעות הליך דמוי מכרז, שבו עד שתי חברות יכולות לזכות. בפועל אין לכך משמעות רבה, משום שהשכירות קבועה על 1,750 שקלים לחודש לכל חברה והחברות מציעות אחת לרעותה שיתוף אתרים באופן פסיבי.
הציפייה של החברות
בידי המדינה מאות נכסים ברחבי הארץ. שחרורם יוכל להפחית את עלויות השכירות לחברות הסלולר ולפתור בעיות כיסוי באזורים שבהם קשה להקים אתרים חדשים. מבחינת החברות, מדובר בהזדמנות נדירה להפחית עלויות שכירות ולשפר את הכיסוי והקליטה באזורים בעייתיים.
















