מישל קרמרמן מתפטרת מתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה: "לא נותרה בידי ברירה"
מכתב חריף נגד היו"ר: "הצעת לי בגסות ובצורה מבזה להתפטר"
מישל קרמרמן, מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בארבע השנים האחרונות, הודיעה על סיום כהונתה ותעזוב את התפקיד ב-25 בנובמבר 2025. במכתב ההתפטרות שהעבירה ליו"ר מועצת הרשות, מרדכי מרדכי, היא תיארה מערכת יחסים עכורה וחסרת תקדים בין הנהלת הרשות ליו"ר, והאשימה אותו בניסיון מתמשך לפוליטיזציה של גוף הפיקוח על השידורים.
"אתמול התקיימה פגישה מקצועית בינך לביני ולבין חברי הנהלה בכירים ברשות. מאחר ועמדתי המקצועית לא תאמה את עמדתך – 'הצעת' לי בגסות ובצורה מבזה להתפטר מתפקידי", כתבה קרמרמן. לדבריה, האירוע היה "שיאה של מגמה מתמשכת של פוליטיזציה, דחיקת שיקול הדעת המקצועי ושל ניסיונות בלתי פוסקים לערער את עצמאות הרשות והתקשורת החופשית מאז נכנסת לתפקידך בדצמבר האחרון".
"ניסיונות להחליש את התקשורת החופשית מסכנים את עצמאות הרשות"
קרמרמן לא חסכה במילים ותיארה כיצד, לטענתה, ניסה היו"ר להדיח בכירים מקצועיים ולמנות במקומם מקורבים פוליטיים: "כך למשל העלית בפני המועצה החלטה להחליף את סמנכ"לים ומנהלים ברשות, ללא תיאום איתי וללא ידיעתי… מדובר באנשי מקצוע מצויינים שעושים עבודתם נאמנה ונסיונך להחליפם במינויים פוליטיים פסול ואף אינו בסמכותך על פי חוק הרשות השנייה".
במכתבה הדגישה: "ניסיונות חוזרים ונשנים להחליש את התקשורת החופשית מסכנים את עצמאות הרשות… לא ניתן להתעלם מכך שהמינוי שלך לתפקיד ופעולותיך עולים בקנה אחד עם מגמה כללית ומוצהרת של סגירת גופי תקשורת ובעיקר החלשת עצמאותם".
קרמרמן אף חזרה אחורה לתקופת מינוייה בשנת 2021, אז לדבריה נעשו ניסיונות פוליטיים להכשיל את כניסתה לתפקיד: "כבר אז נעשו ניסיונות (פוליטיים) להכשיל את המינוי שלי ורק לאחר התערבות בג"ץ אושר המינוי על ידי הממשלה". מאז, לדבריה, "הקפדתי כי עבודת הרשות תיעשה בעצמאות, במקצועיות וללא משוא פנים, על פי החוק".
"לא נותרה בידי ברירה אלא לסיים את כהונתי"
בחלקו האחרון של המכתב כתבה קרמרמן: "לא נותרה בידי ברירה אלא לסיים את כהונתי, מתוך תחושת אחריות עמוקה ומחויבות לציבור". היא הוסיפה כי בכוונתה להעביר את התפקיד "במסירות ובנאמנות עד למינוי מחליף".
מנכ"לית הרשות היוצאת ציינה כי הסיבה המרכזית לצעד החריג היא שמירה על עצמאות הגופים המפקחים על השידורים. "התקשורת החופשית היא נכס חיוני לדמוקרטיה", כתבה, "והחלשתה באמצעות מינוי מקורבים או החלפת אנשי מקצוע היא איום ישיר על הציבור".
















