5G בפריפריה: הממשלה אישרה תוכנית לתמרוץ רשויות
מענקים לרשויות המקומיות לשיפור הקליטה
הממשלה אישרה את תוכנית משרד התקשורת לעידוד רשויות להנגיש נכסים ציבוריים להקמת אנטנות סלולריות. במסגרת המהלך יוקצו עד 23 מיליון שקל בשנת 2025 כתמריץ לרשויות שיסייעו להגדיל את מספר האתרים ולשפר את איכות הקליטה, במיוחד בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. לאחר שהתוכנית אושרה צפוי המשרד לפרסם קול קורא לציבור ולגבש את הקריטריונים לקבלת המענקים.
שר התקשורת, שלמה קרעי, אמר כי מדובר ב"מהלך היסטורי שיוביל להקמת מאות אתרי סלולר חדשים. המשימה שלנו – תקשורת מתקדמת ונגישה בכל הארץ".
מנוע צמיחה כלכלי ושיפור איכות חיים
מנכ"ל המשרד, אלעד מקדסי, הוסיף: "תשתית סלולר מתקדמת היא מנוע צמיחה לכלכלה ותשפר את איכות החיים. הרשויות המקומיות הופכות לשותפות מלאות בתהליך".
המהלך מתבסס על מסקנות צוות בין־משרדי ועל דו"ח מבקר המדינה לשנת 2024, שהצביע על איכות קליטה ירודה באזורים רבים. כיום רק 7.7% ממתקני השידור הסלולריים נמצאים על נכסי רשויות מקומיות, ו־59% מהרשויות כלל אינן משתפות נכסים לצורך זה.
















