שוק הניודים בקיץ 2025: תמונת מצב
באוגוסט נרשמו כ־147.8 אלף ניודים – ירידה לעומת יולי שבו נספרו כ־168.7 אלף. פרטנר ו-018 מציגות מגמה חיובית, סלקום ופלאפון מאבדות לקוחות, והוט מובייל בולמת את ההפסדים
שוק הסלולר הישראלי ממשיך להפגין תנודתיות חריגה, כאשר בחודשים יולי ואוגוסט נרשמו יחד מעל 316 אלף ניודים – נתון חריג לכל הדעות. אוגוסט הסתיים עם כ- 148 אלף ניודים, ירידה בהשוואה ליולי שבו נספרו 168 אלף ניודים. אף שמדובר בהאטה מסוימת, היקף הפעילות נותר גבוה מאוד ומעיד על תחרות עזה בין המפעילים.
אוגוסט: סלקום ופלאפון עם ניוד שלילי
באוגוסט בלטה פרטנר, שהצליחה לרשום גידול נטו של כ – 2,000 לקוחות והמשיכה בכך מגמה חיובית שנרשמה גם ביולי, אז הוסיפה כ-1,450 לקוחות. גם חברת 018 הציגה חיזוק מרשים עם תוספת של 2,150 לקוחות נטו באוגוסט, כמעט זהה לנתון של יולי שבו צירפה מעל 2,100 לקוחות. כפי שציינו בעבר הנתונים של 018 קשורים לכך שמדובר בחברה חדשה שנמצאת בשוק זמן יחסית קצר ולכן שיעור הנטישה אצלה מאד נמוך. רמי לוי המשיך גם הוא במגמת הצמיחה, אף שבקצב מתון יותר: 950 לקוחות נוספו באוגוסט לעומת כ- 2,380 ביולי. 019 מובייל, שאיבדה ביולי יותר מ-4,000 לקוחות, הצליחה להתאושש באוגוסט ולסיים עם תוספת של כמעט 800 לקוחות.
סלקום כקבוצה הכוללת את גולן טלקום, סיימה את אוגוסט כשהיא מאבדת 2,900 לקוחות. פלאפון אבדה 2,500.
מגמות כוללות: התחרות מלאכותית
במבט כולל על שני החודשים האחרונים מתחדדת התמונה: פרטנר ו-018 שומרות על רצף חיובי שמחזק את מעמדן, רמי לוי מצליח להוכיח יציבות יחסית כשחקן קטן שמושך קהל נאמן, בעיקר חרדי, ואילו סלקום ופלאפון נראה שלא נאבקות להחזיק לקוחות שמחפשים רק מחיר נמוך ומכאן המגמה השלילית בקיץ. הוט מובייל הציגה שיפור ניכר בין יולי לאוגוסט, אם כי מוקדם עדיין להכריז על תפנית יציבה.
המספרים הגבוהים של הקיץ האחרון מצביעים על שוק שבו נאמנות הלקוחות נמוכה והמעבר בין חברות הפך לשגרה. כעת השאלה המרכזית היא האם משרד התקשורת יבחר להגביל את פעילות המשווקים האגרסיביים, שנתפסים כגורם מרכזי בגלי הניודים, או שהמציאות הנוכחית תמשיך לאפיין את הענף. מה שבטוח הוא שהמאבק על כל מנוי לא נחלש, והקיץ של 2025 המחיש שוב עד כמה התחרות בשוק הסלולר הישראלי נותרה חריפה כשהמשווקים מובילים תחרות שמכדררת לקוחות מחברה לחברה.

















כל החברות הגדולות מנסות לנייד לקוחות לחבילות יקרות יותר שלמעשה לא ממשות אך אף אחד בפועל. מתן כמויות מטורפות של זמן אויר, הודועת מסרונים וכמויות מטורפות של גיגות לגלשיה עושות רושם אבל בפועל החבורת יודות שהן מוכרות בלופים לא ממומשים בגלל חסור צורך בפועל מצד 99% מהלקוחות. לכן הפרחת הבלונים האלה יא למעשה שיחרור עננים שמסתירים את השקר הגדול וההעלאות של דמי המנוי. מי שלוחץ מקבל מייד ביטול התיקרות מי שלא- מצחיע לו לנמדוד מיד לחברה הבא בובמיוחד לוירטואליות שממשיכות למכור בזול ולרכוב בכיף על התשתיות של המובילות הגדולוץ. הציבור חייב לאות לסלקום פרטנר ופלאפון ולהוט שהוא לא מטומטם ואם המחיר עולה הוא עור בליס נטימנטים.