משרד התקשורת לוחץ: המשטרה והמדינה ישלמו מחירים כבדים אם רשת ניצן לא תפונה
מחלוקת מתמשכת סביב פרויקט פינוי רשת ניצן תקעה את אסדרת התדרים בישראל
דיון רב משתתפים נוסף התקיים היום במשרד התקשורת בנושא המחלוקת סביב פינוי רשת ניצן (רשת הקשר המבצעית של משטרת ישראל). מדובר בדיון המשך למשבר התדרים מול המשטרה ומשרד החשב הכללי באוצר, על רקע ויכוח מתמשך סביב מקורות המימון של הפרויקט שאמור היה להתבצע מזמן – אך נכון לעכשיו תקוע לחלוטין.
במהלך הדיון הבהיר משרד התקשורת כי אם המשטרה לא תפנה את רשת ניצן, היא תיאלץ לשלם אגרות תדרים על השימוש הנוכחי שלה בתדרים המיועדים לסלולר. בנוסף, הקצאת התדר לרשת ניצן אמורה לפוג בסוף השנה, והמשרד ישקול כיצד להמשיך לטפל בנושא שבו המשטרה, לדבריו, מעכבת את כל אסדרת התדרים במדינת ישראל.
המחלוקת מול האוצר והשלכות עתידיות
בדיון השתתפו נציגי משרד האוצר, צה"ל וגופים נוספים. משרד התקשורת שואף להעביר את רשת ניצן לתדרים חדשים שהוא מוכן להקצות, כך שהתדרים הנוכחיים ישמשו לצרכים אזרחיים. בצה"ל אף הביעו עניין להשתמש ברשת החדשה שתוקם, במקומה של מערכת "ברק כתום" המיושנת של פיקוד העורף.
המחלוקת המרכזית מול החשב הכללי נסובה סביב מקורות המימון לפרויקט. המשטרה מסרבת לממן את ההקמה מתקציבה ודורשת תקציב ייעודי, וכן מתעקשת שלא לקיים מכרז לספק המערכת החדשה אלא להמשיך לעבוד עם מוטורולה סולשיינס כספק יחיד. דרישה זו עוררה התנגדות באוצר, אולם לפי גורמים המעורים בפרטים, החשכ"ל כבר הסכים לכך – בתנאי שיובטח מכרז בעתיד.
במקביל, צפוי כי המשטרה והחשב הכללי ייתקלו בעתירה לבג"ץ נגד המתווה הנוכחי.

















כל הדרכים מובילות למוטורולה