עסקת בזק אקסלרה נפלה. בשבוע שעבר פרסמנו על הקשיים בעסקה ועל הקושי המסתמן לאשר אותה בלוחות הזמנים הסבירים והיום בזק מודיעה שהמו"מ הופסק, ככל הנראה על רקע פערים מסחריים שהתגלו בעקבות בדיקת הנאותות שעשתה בזק https://zmanavir.co.il/internet/30127/.
במסגרת העסקה בזק אמורה הייתה לרכוש את אקסלרה (לשעבר טמרס טלקום) תמורת 500 מיליון שקל. העסקה הייתה תלויה במשוכה הרגולטורית וכמובן כפופה לבדיקת הנאותות שבה בזק החלה באמצעות KPMG. בזק הודיעה שתמשיך במגעים לכניסה לתחום.
נזכיר כי לבזק יש כבר כבל תת ימי אחד, יונה, ובמידה והייתה רוכשת את הכבל של טמרס טלקום הייתה למעשה משתלטת על התחום, כך שמראש הייתה אופציה שהיא תמכור את הכבל יונה במידה ותידרש. אלא שבמקביל, בבדיקת הנאותות, ככל הנראה התגלה פער לגבי שווי החברה ולכן בזק הודיעה כי היא נסוגה.
נזכיר שאלומה, הבעלים של טמרס, ניסתה למכור אותה לקרן אנגלית שאת שמה לא פרסמה ותוך כדי המתנה לאישור העסקה נכנסה בזק לתמונה. מה קרה בתווך בין האירועים לא ברור.
















