משרד התקשורת סוגר פרצה: שימוע חדש על מכשירים ללא שיחות חירום ב-VoLTE
פרצה רגולטורית שמפריעה לביטחון הציבור
משרד התקשורת צפוי לפרסם שימוע משלים שנועד למנוע הכנסת מכשירים סלולריים לישראל שאינם תומכים בשיחות חירום בטכנולוגיית VoLTE. ההחלטה המקורית של המשרד עצרה את ייבוא מכשירי דור 2-3 ואישרה רק מכשירים תומכי 4G ו-5G. אלא שבפועל התברר כי חלק ניכר מהמכשירים החדשים אינם מסוגלים לבצע שיחות חירום ב-VoLTE – מצב שמעמיד בסכנה את האפשרות להתקשר למוקדי חירום לאחר סגירת הרשתות הישנות. השימוע החדש נועד לסגור את הפער ולהבטיח שכל מכשיר חדש יוכל להקים שיחות חירום ברשתות המתקדמות.
מחלוקת חריפה סביב קמפיין ההסברה
בעוד שהצד הטכני-רגולטורי מתקדם, תוכנית ההסברה לציבור נתקעה. במשרד יש מי שסבורים שאין טעם להשקיע בקמפיין בשלב זה, כל עוד חברות הסלולר עצמן לא ביצעו צעדים אגרסיביים יותר להחלפת ציוד קצה ישן. לטענתם, קמפיין ממשלתי ללא מאמץ משמעותי מצד החברות יביא לבזבוז תקציב ציבורי. מנגד, החברות טוענות כי ללא "חותמת רשמית" בדמות קמפיין ממשלתי, הציבור מתקשה להאמין למסרים וממשיך להשתמש במכשירים הישנים. "אנחנו פונים ללקוחות כבר חודשים", אומר בכיר באחת החברות, "אבל הציבור חושב שזה סתם טריק שיווקי. המדינה חייבת לשדר מסר ברור".
מצוקה תקציבית מעכבת הכרעה
מאחורי המחלוקת מסתתרת בעיית תקציב. במשרד חוששים שקמפיין חצי-אפקטיבי עלול להזיק יותר מאשר להועיל. מנגד, ההיסוס עצמו יוצר ואקום תקשורתי שמאט את תהליך המעבר. לפי הערכות, בישראל נותרו כ-500 אלף מכשירים ישנים, בעוד קצב המעבר ל-4G ו-5G עומד על כ-100 אלף לקוחות בחודש. המשך העיכוב עלול להשפיע על לוחות הזמנים של סגירת רשתות 2G ו-3G, גם אם באופן עקיף בלבד.
















