תמונת מצב ל-3 הרבעונים הראשונים של השנה – סלקום מאבדת הכי הרבה לקוחות
פלאפון והוט מובייל גם מאבדות ונראה שלא מתרגשות. מגמת שיפור ב-wecom, פרטנר מציגה מאזן חיובי
שוק הסלולר הישראלי ממשיך להפגין תחרות עזה גם ב-2025, ונתוני הניודים המצטברים של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה מצביעים על כך שקבוצת סלקום, הכוללת גם את גולן טלקום, צפויה לסיים את השנה עם מאזן הנטישה הגבוה ביותר מבין כלל המפעילים. נראה כי החברה בחרה להתמקד בלקוחות רווחיים, וכבר אינה מתעקשת על שימור לקוחות בכל מחיר. על פי הנתונים, סלקום איבדה עד כה כ-74 אלף מנויים נטו, לאחר שכ-368 אלף עזבו את החברה ו-293 אלף בלבד הצטרפו אליה. נזכיר כי בתחילת השנה הייתה סלקום הראשונה להכריז על העלאת מחירים בחבילות הדור החמישי, ובהמשך שאר החברות בשוק התיישרו לפי הצעד הזה.
במקום השני מבחינת מאזן שלילי ניצבת פלאפון, שאיבדה נטו כ-24 אלף מנויים. אחריה נמצאת הוט מובייל, שמסיימת את התקופה עם נטישה של כ-9,000 לקוחות בלבד. מבין ארבע החברות הגדולות בשוק הסלולר, פרטנר היא היחידה ששמרה על מאזן חיובי, עם גיוס נטו של כ-1,200 לקוחות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.
המפעילה החמישית בשוק, wecom, סיימה את התקופה עם מאזן שלילי של כ-6,400 לקוחות, אך בחודשים האחרונים, מאז כניסתו של עמי שטרמר לתפקיד המנכ"ל, ניכרת מגמת שיפור. בספטמבר הצליחה החברה לבלום את הנטישה ואף לעבור למאזן חיובי.
בקרב המפעילים הווירטואליים, אקספון 018 שבבעלות חזי בצלאל מובילה עם מאזן חיובי של כ-21,500 מצטרפים נטו. עם זאת, יש לזכור כי מדובר בשחקנית חדשה בשוק, המתרחבת במהירות ומגייסת לקוחות חדשים, ולכן טבעי שתציג שיעורי נטישה נמוכים יחסית. מלבדה, רמי לוי הוא המנצח הבולט בקרב המפעילים הווירטואליים, עם מאזן חיובי של כ-19,500 מצטרפים חדשים. גם 019 מובייל מציגה מאזן חיובי של כ-2,700 מצטרפים נטו. יתר השוק מתחלק בין שחקנים וירטואליים קטנים יותר.
היקף הניודים בחודש ספטמבר עמד על כ-131 אלף מנויים – מספר גבוה מאוד ביחס לעבר, ובניגוד להערכות מוקדמות כי השוק יתייצב וכמות הניודים תפחת. יחד עם זאת, כפי שצוין כאן בעבר, תופעת המשווקים העצמאיים היא הגורם המרכזי המניע את הניודים בין החברות, ולכן חלק ניכר מהתחרות הנוכחית בשוק נחשב למלאכותי.
















