הפניקס עשויה להיפגש עם משרד התקשורת בניסיון לשנות את תנאי האישור לעסקת רכישת IBC
המשרד דורש מהקבוצה אישור מוקדם לכל שינוי באחזקותיה בחברות תקשורת מתחרות – למרות שמדובר בגוף מוסדי וללא גרעיני שליטה
קבוצת הפניקס, שמובילה את עסקת רכישת השליטה בחברת תשתיות הסיבים IBC, עשויה להיפגש בקרוב עם ראשי משרד התקשורת ולהידבר עימו בניסיון לשנות חלק מהתנאים שנקבעו בטיוטת האישור לעסקה. לפי נוסח טיוטת ההחלטה שנשלח לקבוצה, הפניקס תחויב לקבל אישור מוקדם מהמשרד לכל שינוי באחזקותיה בחברות תקשורת מתחרות או במיזם עצמו.
הפניקס היא אחד הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, והיא מחזיקה מניות בחברות תקשורת מרכזיות – סלקום, פרטנר, ובאופן מצומצם מאד גם בבזק. עם השלמת העסקה ב-IBC, תחזיק הקבוצה אחזקות במספר שחקניות מובילות בשוק התקשורת, מה שמעלה סימני שאלה רגולטוריים לגבי ניגודי עניינים אפשריים. היא רכשה לאחרונה את השליטה ביחד עם שותפים בחברת IBC מידי קבוצת הוט, קרן תש"י וסלקום תמורת 1.56 מיליארד שקל.
במשרד התקשורת סבורים כי למרות שמדובר בגוף מוסדי שאינו שותף לגרעין שליטה (למעט ב-IBC), יש להותיר בידי המשרד מנגנון פיקוח המבטיח שלא תיווצר שליטה עקיפה או השפעה מצטברת על שוק התקשורת. עם זאת, המשרד מודע לכך שרשות התחרות אישרה את העסקה ללא תנאי, ובכל זאת בחר להציב דרישות משלו – צעד שמוגדר במשרד כאקט רגולטורי אחראי המגלם קרבה לשוק והיכרות מעמיקה עם הדינמיקה התחרותית בו.
במשרד מדגישים כי המטרה היא לא לעכב את העסקה אלא להבטיח יציבות רגולטורית ושמירה על תחרות. לכן, התנאים שנוסחו מאפשרים את השלמת העסקה כמתוכנן, אך מייצרים "שולי ביטחון" שיאפשרו פיקוח בעתיד.
מנגד, בהפניקס רואים בדרישה החדשה תנאי מורכב, שכן כגוף מוסדי פעיל בשוק ההון, היא מנהלת תיקי השקעות רחבים ודינמיים. במצב כזה, חובת אישור מוקדם עלולה להכביד על ניהול ההשקעות וליצור אי-ודאות שבו היא לא מעוניינת.
















