עסקת הפניקס-IBC חוזרת לשולחן הדיונים במשרד התקשורת
התנאים שנקבעו לאישור העסקה נועדו לאפשר מסלול מהיר – אך התנגדות הפניקס מחזירה את ההליך לבחינה מחודשת
עסקת רכישת השליטה בחברת IBC על ידי קבוצת הפניקס חוזרת לשולחן הדיונים של משרד התקשורת, ואישורה הסופי מתרחק בשלב זה במספר שבועות – כך נודע לזמן אוויר.
הבוקר הגיעו נציגי הפניקס, (שהפקידו את הטיפול הרגולטורי באישור העסקה בידי עו"ד נגה רובינשטיין), לדיון במשרד התקשורת בניסיון להגיע להבנות באשר לתנאים שהציב המשרד לאישור העסקה. על פי המתווה שגיבש המשרד, קבוצת הפניקס נדרשת לקבל אישור מוקדם על כל שינוי באחזקותיה בתחום התקשורת, לרבות קנייה או מכירה של מניות בחברות הפועלות בענף, וכן על שינויים באחזקותיה במיזם הסיבים IBC.
במשרד התקשורת סברו כי מטרת התנאים שנקבעו הייתה ליצור מסלול מהיר לאישור העסקה, מתוך רצון למנוע עיכובים מיותרים ולשמור על שקיפות ובקרה רגולטורית. ואולם, סירובה של קבוצת הפניקס לקבל את התנאים במתכונתם הנוכחית החזיר את ההליך לשלב של בחינה מחודשת בתוך המשרד.
קושי מוסדי – והשלכות על שוק ההון
במשרד מבקשים להבטיח שקבוצת הפניקס – המחזיקה מניות גם בחברות תקשורת נוספות כמו פרטנר, סלקום ואף בזק בשיעורים קטנים – לא תימצא במצב של השפעה רוחבית על מספר גופים מתחרים.
מנגד, בקבוצת הפניקס טוענים כי מדובר בתנאים בעייתיים לגוף מוסדי שעיסוקו המרכזי הוא השקעה ופיזור אחזקות, ולא ניהול אקטיבי של חברות. נציגי החברה הדגישו בדיון כי הדרישה לאישור מוקדם על כל שינוי בהחזקות עלולה לפגוע בגמישות ההשקעתית של הפניקס וביכולת שלה לפעול באופן שוטף בשוק ההון.
רקע על העסקה
קבוצת הפניקס מובילה את עסקת רכישת השליטה ב-IBC – מיזם הסיבים המשותף להוט, תש"י וסלקום ולחח"י – לאחר שקיבלה את אישור רשות התחרות לעסקה ללא תנאים מגבילים.
עם זאת, משרד התקשורת נקט קו שמרני יותר וביקש להציב מגבלות ייחודיות נוכח מעמדה של הפניקס כמשקיע מוסדי בעל אחזקות רוחביות בענף.
















