משרד התקשורת קונס את הוט מובייל בלמעלה מ-326 אלף שקל בגין חיובי יתר
כשליש מהתלונות בנושא התקבלו נגד הוט מובייל – בנוסף נקנסה גם חברת אקספון בסך 65 אלף שקל
משרד התקשורת הודיע כי הטיל עיצום כספי בסך 326,180 שקל על חברת הוט מובייל, בעקבות גביית תשלומים ממנויים בסכומים גבוהים מהמחירים שנקבעו בהסכמי ההתקשרות עמם. נזכיר שבחודש אוגוסט האחרון החברה נקנסה על הטרדת לקוח ב – 70 אלף שקל https://zmanavir.co.il/cellular/29676/.
ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח רחב שביצע המשרד, במהלכו התגלו עשרות תלונות מוצדקות של לקוחות שחויבו ביתר. מבדיקת המשרד עולה כי שיעור התלונות נגד הוט מובייל בנושא חיובי יתר גבוה משמעותית מנתח השוק שלה – כאשר 34% מכלל התלונות שהתקבלו בין יוני לדצמבר 2024 הופנו כלפי החברה. במשרד מעריכים כי המספר האמיתי של המקרים גבוה אף יותר, משום שחלק מהלקוחות אינם מבחינים בחיוב העודף או נמנעים מהגשת תלונה.
לטענת הוט מובייל, מדובר במקרים חריגים ונקודתיים בלבד, אולם משרד התקשורת דחה את הטענות. מהבדיקה עלה כי רמת אי העמידה של החברה בהוראות החוק אף החריפה מאז הליך פיקוח קודם שנערך בנושא אשתקד – מה שהוביל להחמרה בגובה הקנס.
למרות שהחברה טענה כי נקטה בפעולות מתקנות, במשרד ציינו כי לא הוצגו אסמכתאות מספקות לכך, וכי הממצאים בשטח מצביעים על היעדר שיפור.
בנוסף, משרד התקשורת הטיל עיצום כספי נוסף בסך 65,360 שקל על חברת אקספון 018, בשל אי העברת מידע מלא ובמועד למשרד וכן אי שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים, בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות הנלוות.
במשרד ציינו כי ימשיכו לפקח באופן הדוק על פעילות החברות כדי לוודא עמידה מלאה בחובותיהן כלפי הצרכנים, והדגישו כי "הגנה על ציבור המנויים ושמירה על שקיפות בחיובים היא חלק מרכזי באסדרת שוק התקשורת".
סלאג: hotmobile-overcharge-fine-moc
תיאור מטא: משרד התקשורת קנס את הוט מובייל בלמעלה מ־326 אלף שקל בגין חיובי יתר ללקוחות. 34% מהתלונות בנושא התקבלו נגד החברה. בנוסף, אקספון נקנסה ב־65 אלף שקל על אי העברת מידע למשרד.
מילות מפתח: הוט מובייל, משרד התקשורת, חיובי יתר, עיצום כספי, קנס, אקספון, צרכנות תקשורת, רגולציה, זמן אוויר
הפניה לרשתות החברתיות:
📡 משרד התקשורת קונס את הוט מובייל בלמעלה מ־326 אלף שקל בעקבות גביית יתר מלקוחות – 34% מהתלונות בנושא הופנו כלפיה. גם אקספון נקנסה ב־65 אלף שקל.
#זמןאוויר #הוטמובייל #משרד_התקשורת #חיובייתר #אקספון #צרכנות
















