משרד התקשורת אישר את עסקת IBC
השליטה בחברת הסיבים תעבור לידי קבוצת הפניקס-מור בתמורה ל־1.54 מיליארד שקל
עדכון: משרד התקשורת אישר הערב (רביעי) את עסקת העברת השליטה בחברת הסיבים IBC לידי קבוצת הפניקס-מור. במסגרת העסקה, תשלם הקבוצה 1.54 מיליארד שקל ותהפוך לבעלת השליטה בחברה. חברת החשמל תישאר שותפה באחזקותיה, עם כ־30% מהמניות.
האישור הסופי הגיע לאחר עיכוב של מספר שבועות, שנבע מהתארכות המו"מ בעקבות דרישות שהמשרד ביקש להציב כתנאי לאישור העסקה. משרד התקשורת ניסה תחילה להטיל מגבלות רחבות על הקבוצה כדי למנוע ריכוזיות יתר בשוק התקשורת, וביקש להגביל את יכולתה לרכוש או למכור מניות בחברות תקשורת נוספות. הפניקס העדיפה להמתין, ובסופו של מו"מ סוכמה העסקה תוך כדי שהמשרד מבהיר מראש שבעתיד הוא מתכנן לבחון את אחזקות הגופים המוסדיים בשוק התקשורת וייתכן כי הפניקס תיאלץ לרדת באחזקות שלה בחלק מהחברות.
בהתאם למתווה הסופי שאושר, הפניקס תוכל להחזיק עד 16% ממניות פרטנר בלבד. ב – IBC היא לא תוכל להחזיק יותר מאשר 25.04%. במשרד הבהירו כי ההחלטה נועדה לשמור על רמת תחרות הוגנת בשוק, נוכח העובדה שהפניקס היא בעלת אחזקות גם בחברות תקשורת נוספות, אף שמדובר בגוף מוסדי שאינו חלק מגרעין שליטה פעיל.
במסגרת העסקה הנוכחית גם סלקום תמכור את חלקה ב-IBC, כך שבסיום המהלך יוותרו בקבוצה שני שותפים בלבד – הפניקס-מור, שתהיה בעלת השליטה ביחד עם משקיעים פרטיים, וחברת החשמל, שתשמור כאמור על 30% מהמניות.
















