תביעת wecom נגד משרד התקשורת נדחתה
החברה תחזיר לקופת המדינה מיליוני שקלים בגין הנחות שקיבלה על אגרות תדרים לאחר שלא עמדה ביעדי הפריסה
תביעת חברת wecom נגד משרד התקשורת בבית המשפט המחוזי בירושלים נדחתה, והחברה תחויב להחזיר לקופת המדינה מיליוני שקלים בגין הנחות שקיבלה בעבר על אגרות תדרים. מדובר בהחזר שכולל גם חובות עבר שנצברו כתוצאה מהטבות שהוענקו במסגרת מכרז דור 5.
במשרד התקשורת טענו כי החברה לא עמדה בחובות הפריסה ההנדסיות שנקבעו כתנאי להנחות, ולכן נדרשה להשיב את התמורה. בעבר הודיע המשרד כי דרש מהחברה להחזיר סכום של 26 מיליון שקל, אך הסכום הסופי טרם הובהר מאחר שנותרו מספר תיקים פתוחים בין הצדדים.
הסיבה להשבת ההנחות
העתירה עוסקת באי עמידת החברה ביעדי הוולטה בשנה הראשונה והשלישית (2023-2024) החברה עתרה מכיוון שלגישתה אינה מפעילה רשת דור 3 ומפעילה רק רשתות דור 4 ו5 ועל כן אינה מפעילה ״רשת״ שיכולה טכנולוגית לקיים שיחות שאינן VoLTE. כמו כן החברה טענה כי בעקבות חוסר פיקוח של המשרד יצרניות ציוד הקצה הפלו אותה לרעה כך שלא יכלה להפעיל את הוולטה במכשירי הלקוחות שלה וכי כאשר צד לחוזה גורם לצד השני שלא לעמוד בתנאי מתלה אין הצד יכולת לטעון לאי עמידה בתנאי המתלה.
בשנה השלישית החברה עמדה ביעדי ה- VoLTE וקיבלה את ההנחה גם לפי גישת משרד התקשורת. במסגרת פשרה שהגיעו הצדדים אשר קיבלה תוקף של פסק דין מבית המשפט, העתירה נדחתה בהסכמת הצדדים.
לצד זאת, החברה צפויה לנהל מול המשרד הידברות במטרה להגיע להסדר תשלומים שיאפשר לה להחזיר את הסכומים בפריסה מדורגת.
















