גילת טלקום מסכמת רבעון שיא: רווחיות מזנקת, תזרים מתחזק והסכם סיבים חדש
גילת טלקום גלובל מציגה ברבעון השלישי של 2025 האצה חדה ברווחיות, שיפור משמעותי בתזרים והעמקת נוכחותה בשוק התקשורת בישראל. על פי הדוח הכספי, הרווח הנקי הגיע לכ-2.069 מיליון דולר – עלייה של כמעט 95% לעומת הרבעון המקביל – בעוד הרווח המצטבר לתשעת החודשים טיפס לכ-3.19 מיליון דולר, גידול של פי 2.35 לעומת השנה שעברה. בנטרול שערוך אופציות, הנובע מעלית מחיר המניה ואינה הוצאה כלכלית אמיתית, מציגה החברה רווח (NON GAAP) של 4.556 מליון דולר לעומת כ- 1.4 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי זינק ל-27.8% לעומת 23.6% אשתקד, בין היתר בזכות הפחתות עלויות שחלו בעקבות הסכם ה-IRU עם בזק, התייעלות תפעולית ושיפור בביצועי החטיבות.
החברה מציגה גם שיפור חד ב-EBITDA המתואם, שהגיע ברבעון ל-3.824 מיליון דולר – גידול של כ-49% – ובתשעת החודשים הגיע ל-9.793 מיליון דולר, עלייה של כ-58% לעומת התקופה המקבילה. גם התזרים השתפר: התזרים החופשי ברבעון הגיע ל-2.633 מיליון דולר – זינוק של כ-117% – והצטבר לכ-3.161 מיליון דולר מתחילת השנה בנטרול תשלומים מראש בעסקת בזק, לעומת תזרים שלילי בתקופה המקבילה.
חטיבת הממשלה מובילה את הצמיחה וה-ISP הופך למנוע מרכזי
חטיבת הממשלה ממשיכה להיות עוגן עסקי מרכזי ומנוע הצמיחה הבולט של החברה, עם הכנסות של כ-12.997 מיליון דולר – עלייה של כ-23% לעומת השנה שעברה – לצד ביקושים גוברים לשירותי תקשורת מאובטחת ולפתרונות לוויין מתקדמים. במקביל, חטיבת האינטרנט והענן מציגה את קצב הצמיחה המהיר ביותר בקבוצה: רווח ישיר של 106 אלף דולר ברבעון – גידול של יותר מ-140% – ומצבת לקוחות פעילים המגיעים כבר לכ-15,700 לקוחות פרטיים וכ-290 לקוחות עסקיים, מתוכם כ-17,700 קווי סיבים פעילים במסגרת הסכם בזק. החברה מדווחת כי קצב הגיוס המואץ צפוי להביא לעמידה ביעדי השימוש בקווים שנה מוקדם מהתכנון המקורי לשנת 2027.
הסכם סיבים מורחב עם בזק
המהלך האסטרטגי המרכזי ברבעון הוא הרחבה משמעותית של הסכם הסיבים עם בזק, המאפשר לרכוש זכויות שימוש לעד 90 אלף קווי סיבים נוספים לתקופה של 15 שנה, בפריסה לארבע פעימות: 36 אלף קווים החל מדצמבר 2025 ושלוש פעימות נוספות בשנים 2029, 2031 ו-2033. ההסכם כולל הפחתה משמעותית נוספת בעלות לקו בהשוואה למחירי ההסכם המקורי והשוק הסיטונאי, שמעניק לחברה יתרון בשוק ה-ISP.
במהלך השנה חיזקה החברה את מבנה ההון שלה באמצעות גיוס אג"ח להמרה (סדרה ד') בהיקף של כ-45 מיליון שקל והנפקת מניות פרטית לבתי ההשקעות פסטרנק-שהם ומור בהיקף של כ-6.8 מיליון שקל – מהלכים שזכו לביקושי יתר ומבטאים אמון מצד המוסדיים. בנוסף, גילת טלקום צורפה למדד תל אביב צמיחה.
מנכ"ל החברה, איציק בן אליעזר: "גילת טלקום מציגה רבעון שיא. הרווחיות הגבוהה, התזרים החזק והקפיצה בכל מדדי הביצוע הם תוצאה של החלטות אסטרטגיות נכונות ויישום ממוקד. אנו מצליחים לבנות מותג של ממש בשוק הישראלי, שיתמוך בפעילות לטווח ארוך, מבלי לפגוע בצמיחה במדדי הרווח. חטיבת הממשלה ממשיכה להיות עוגן עבורנו, פעילות אפריקה שומרת על יציבות ופעילות האינטרנט בישראל צומחת בקצב שמקדים כל תחזית. פעילות הסיבים עם יעדים אגרסיביים ממקמת אותנו בחזית שוק התקשורת ומאפשרת לנו להעניק שירות מהיר, איכותי ויציב ברמה הגבוהה ביותר לאורך כל הסגמנטים. שנת 2025 הנה שנת אמון: גיוס אג"ח של 45 מיליון ש"ח והנפקת מניות לגופים מוסדיים מובילים מדברים בעד עצמם – המשקיעים מזהים את החוסן של גילת טלקום ואת היכולת שלנו להמשיך לייצר ערך בשנים הבאות. אנו נכנסים לכ-2026 עם מנועי צמיחה מגובשים ותשתית שמאפשרת לנו להמשיך להתרחב בקצב מהיר, עם מרכיב סיכון נמוך. אני רוצה להודות לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו מדי יום. הבחירה שלכם בנו מחייבת אותנו למצוינות בכל רגע. ולצד זאת, תודה עצומה לעובדות ולעובדי גילת טלקום ולדירקטוריון שבזכותם החברה ניצבת היום בחזית הענף. אנחנו רק מתחילים".

















איציק בן אליעזר עשה שינוי גדול בחברה