פרטנר מציגה רבעון שלישי יציב: שיפור ברווחיות – לצד שחיקה בסלולר
גיוסי מנויים גבוהים והתחזקות פיננסית – אך ירידה ברווחיות מגזרית עקב עליית עלויות תדרים
קבוצת פרטנר מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025 ומציגה מצד אחד שיפור בתוצאות המאוחדות, עלייה ברווחיות, תזרים מזומנים חזק וירידה בחוב הפיננסי; מצד שני, ירידה ברווחיות מגזר הסלולר, שנבעה מהעלייה בעלויות אגרות התדרים ובניכוי השפעות חד פעמיות שתרמו לרווחיות ברבעון המקביל אשתקד, וכן מהכנסה חד פעמית של 35 מיליון שקל.
הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו ב-784 מיליון שקל לעומת 811 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה הנובעת מהכנסה חד פעמית משמעותית שהוכרה בשנה שעברה בתחום הסיבים העסקיים. למרות הירידה בשורה העליונה, פרטנר הצליחה להגדיל את הרווח התפעולי ל-132 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל אשתקד, ואת הרווח הנקי ל-90 מיליון שקל – עלייה של כ-6%. ה-EBITDA המתואם של הקבוצה עלה ל-331 מיליון שקל לעומת 319 מיליון שקל בשנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-125 מיליון שקל ברבעון ול-363 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים – גידול של כ-39%. החוב הפיננסי נטו ירד ל-160 מיליון שקל בלבד, לעומת 255 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
פעילות הסלולר: צמיחה במנויים לצד ירידה ברווחיות המגזרית
מגזר הסלולר של פרטנר מציג רבעון שבו הצמיחה הכמותית נמשכה בעוצמה, אך הרווחיות המגזרית נחלשה. מצבת המנויים הגיעה ל-2.667 מיליון לאחר גיוס נטו של 19 אלף מנויים ברבעון ו-36 אלף מתחילת השנה. שיעור הנטישה ירד ל-4.9% ו-766 אלף מנויים כבר מחוברים לשירותי דור 5 – נתון המשקף לדברי החברה את ההשפעה המתמשכת של השקעות הרשת החדשה. עם זאת, לצד העלייה במספר המנויים, ה-EBITDA המגזרי ירד ל-178 מיליון שקל לעומת 183 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח התפעולי בסלולר ירד ל-80 מיליון שקל לעומת 85 מיליון שקל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהוצאות אגרות התדרים ומהעדר הכנסות חד פעמיות שחיזקו את התוצאות בשנה שעברה. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) נותרה יציבה ברמה של 44 שקל.
אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, מסר: "עם השקת שירות הטלוויזיה החדש, השלמנו את שדרוג כלל פעילויות הליבה של החברה, לצד היצע הסיבים הרחב בישראל ורשת סלולר מתקדמת, שיש לה השפעה דרמטית על שביעות רצון הלקוחות. אנו ממשיכים לבצע את ההשקעות הנדרשות לצמיחה והתחדשות ומתרכזים בהמשך שיפור מערכי השירות, במצוינות תפעולית ובמימוש מכרז הסלולר של החשכ"ל".
מירי תקוטיאל, סמנכ"לית כספים, קבוצת פרטנר:
"מדדי הרווח ברבעון הושפעו לחיוב מביטול הפרשה למע"מ בגין לקוחות נטפליקס ומעלייה בהכנסות משירותי אינטרנט, דאטה לעסקים וחבילות סלולר. מנגד, נרשמה השפעה שלילית כתוצאה מעלייה בהוצאות אגרות תדרים. השפעות אלה קוזזו בחלקן מול הרווח שנרשם ברבעון המקביל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי. התזרים החופשי הסתכם ברבעון ב-125 מיליון שקל והצטבר לסך של כ-363 מיליון שקל בתקופה".
סיבים ואינטרנט: התרחבות מתמשכת ועלייה ב-ARPU
במגזר הנייח פרטנר ממשיכה להציג צמיחה יציבה. מצבת מנויי הסיבים עלתה ל-457 אלף – תוספת של 5,000 מנויים ברבעון. מצבת מנויי האינטרנט הכוללת (סיבים ונחושת) עלתה ל-484 אלף, כאשר 94% מהלקוחות כבר מחוברים לסיבים. ה-ARPU במגזר האינטרנט הגיע ל-95 שקל, עלייה של 5 שקלים לעומת השנה שעברה, על רקע שדרוגי חבילות וביקוש לחיבורי מהירות גבוהה. הכנסות השירותים במגזר הנייח הסתכמו ב-317 מיליון שקל. ה-EBITDA של המגזר עלה ל-153 מיליון שקל והרווח התפעולי הגיע ל-52 מיליון שקל – המשקפים יציבות בתרומת המגזר לרווחי החברה.
טלוויזיה: ירידה מתונה בתקופת מעבר ל-Partner tv+
פעילות הטלוויזיה רשמה ירידה של כ-3,000 מנויים לרמה של 196 אלף מנויים. הירידה התרחשה על רקע המעבר לשירות Partner tv+ החדש שהושק בסוף הרבעון וכולל ממשק משופר והיצע תכנים רחב יותר. בתחילת הרבעון הרביעי השלימה פרטנר את העברת כלל לקוחות הטלוויזיה לשירות החדש, והחברה מצפה כי שדרוג המערכת יחד עם חוויית משתמש משופרת יתרמו לחיזוק הנאמנות של הלקוחות בהמשך השנה.
















