הוט מציגה גידול בהכנסות וצמיחה בנייח – אך הרווחיות נשחקת
למרות עלייה של 27 מיליון שקל בהכנסות ברבעון השלישי, ה-EBITDA נשחק ב-11 מיליון שקל וההשקעות עלו. מצבת האינטרנט עלתה לראשונה אחרי 11 רבעונים של ירידות
גידול בהכנסות ופריסת סיבים מהירה – לצד ירידה ברווחיות
הוט מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של 27 מיליון שקל בהכנסות לעומת הרבעון השני, כאשר מנועי הצמיחה המובילים הם השירותים הנייחים, מגזר הציוד והפעילות העסקית. השירותים הנייחים ממשיכים להיות עוגן מרכזי בצמיחה, בין היתר בזכות פעילות Energy HOT, בעוד מגזר העסקי נהנה מהיקפי פריסה גדולים של סיבים עבור IBC.
החברה מציינת כי פריסת IBC הגיעה ל-2.291 מיליון משקי בית, תוספת של 116 אלף ברבעון אחד, כאשר הוט מוגדרת כפורסת העיקרית בפרויקט. בנוסף, אלטיס מדווחת על השלמת עסקת מכירת 23.3% מ-IBC תמורת 520 מיליון שקל שהושלמה ב-31 באוקטובר.
לצד העלייה בהכנסות, מגזר הסלולר מציג שחיקה. לפי הדו"ח, הירידה בהכנסות משירותי סלולר נובעת בעיקר מאיפוס תעריפי הקש"ג, וכי בנטרולו הייתה נרשמת עלייה. מצבת מנויי הסלולר צומחת ב-9,000 לקוחות ברבעון – 4,000 פוסטפייד ו-5,000 פריפייד – לאחר שני רבעונים של ירידה, אך ההכנסות מהמגזר נותרות חלשות. החברה מדגישה כי המשיכה לפרוס דור 5 וכי הכיסוי הגיע ל-75% מהאוכלוסייה, עלייה של אחוז אחד מהרבעון הקודם.
ברמת הרווחיות, הוט מציגה ירידה ממשית ב-EBITDA. ה-EBITDA ברבעון השלישי עומד על 304 מיליון שקל, ירידה של 11 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם (315 מיליון שקל) – קיטון של 3.5%. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו עמד ה-EBITDA על 347 מיליון שקל, מדובר בשחיקה משמעותית של 43 מיליון שקל, המהווה ירידה שנתית של 12.4%. השחיקה מוסברת בתמהיל הכנסות בעל רווחיות נמוכה יותר (ציוד ואנרגיה), גידול בהוצאות תפעוליות וירידה בהכנסות סלולר בעקבות איפוס הקש"ג.
רמת ההשקעות של הוט עלתה ברבעון השלישי. ההשקעות גדלו ב-10 מיליון שקל ל – 271 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם ושיעור ההשקעות מההכנסות (Capex Margin) נע סביב 26% לעומת רמות של 23%–25% ברבעון השני. חשוב להדגיש כי ההשקעות אינן כוללות את עלות ה-IRU לתשתית IBC בהיקף של 98 מיליון שקל, ולכן רמת ההשקעות האמיתית של החברה בפועל גבוהה משמעותית מהמספר המדווח.
השילוב בין עליית ההשקעות לשחיקה של 11 מיליון שקל ב-EBITDA הוביל לפגיעה חדה בתזרים המזומנים החופשי. ברבעון השלישי עמד התזרים על מינוס 33 מיליון שקל, לעומת 53 מיליון שקל ברבעון השני – ירידה של 20 מיליון שקל. מדובר בקיטון של כ-38% ביחס לרבעון הקודם. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו התזרים הגיע לרמה של כ-81 מיליון שקל.
נקודת מפנה בשוק האינטרנט – לצד אתגרים פיננסיים מתמשכים
אחד הנתונים הבולטים בדו"ח הוא ההתאוששות בשוק האינטרנט. לאחר 11 רבעונים רצופים של ירידה במצבת הנייחים, מציגה הוט גידול של 9,000 לקוחות ברבעון השלישי. הדוח מראה עלייה מ-916 אלף לקוחות ל-925 אלף שזה כולל את כל המנויים כולל טלוויזיה. החברה מציינת כי רוב מנויי האינטרנט שלה כבר עברו לסיבים, וכי מצבת הסיבים גדלה במהירות. לזמן אוויר נודע כי מדובר בתוספת של 42 אלף קווים, יותר מבזק 38 אלף, סלקום 7 אלפים ופרטנר 5 אלפים.

















היתה מאז ומעולם חברה שנואה עם שירות לקוחות גרוע אבל אני באופן אחישי חייב לציין שמאז שעברתי אליהם מבזק שהיתה עבורי ממש נזק מתמשך ושירות טכנאים ירוד ברמתו, איכות השירות באינטרנט תחילה בכבלים ואחר כך בסיבים הוא ברמה אחרת לגמרי. גם המחיק אטרקטיבי ביותר במיוחד בהושואה לחזרות הגדולות המתחרות שמסבנות את הלקוחות ותוקעות חירים הזויים. זה כשכבר ידוע שהמחירים עומדים לצנוח באופן רוחבי בהמשך לרפורמות של משרד התקשורת.