דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה 2025: המלחמה עם איראן ושחרור החטופים היו האירועים הנצפים ביותר
yes ופלאפון מציגות נתוני שיא בצפייה, בגלישה ובשימוש ב-AI – הציבור אופטימי יותר, אך מחובר מתמיד למסכים
החברות yes ופלאפון פרסמו היום (רביעי) את דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים לשנת 2025, שהוצג על ידי דרור בהט סמנכ"ל השיווק במסיבת עיתונאים מקוונת. מהנתונים עולה כי שנת 2025 התאפיינה בצריכת מדיה אינטנסיבית, על רקע המלחמה עם איראן, שחרור החטופים והמשך השפעת המצב הביטחוני והביטחוני-גיאו-פוליטי על חיי היומיום בישראל.
לפי נתוני yes, הישראלים צפו השנה בממוצע 9.1 שעות טלוויזיה ביום למשק בית – ירידה לעומת 10.8 שעות בשנת 2024 ו-10.1 שעות בשנת 2023, אך נתון דומה לשנת 2022 טרום המלחמה, שעמד על 9.2 שעות יומיות. במהלך המלחמה עם איראן בחודש יוני, שעות הצפייה זינקו ב-23% והגיעו לשיא של 11.2 שעות ביום.
מלחמה, חטופים וחדשות – האירועים הנצפים ביותר השנה
חמשת האירועים הנצפים ביותר השנה היו פתיחת מבצע "עם כלביא" ב-13 ביוני, ימי המלחמה עם איראן בחודש יוני, שחרור 20 החטופים החיים מרצועת עזה והגעת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לישראל ב-13 בספטמבר, שחרורן של שלוש החטופות אמילי דמארי, רומי גונן ודורון שטיינברכר ב-19 בינואר, ושחרורם של שישה חטופים נוספים ב-22 בפברואר.
ביום שחרור 20 החטופים החיים נרשמה צפייה גבוהה פי 4.5 בהשוואה לימי שגרה. כבר משעה 6:00 בבוקר נמדד זינוק של פי 3 בצפייה, ורמות גבוהות נשמרו לאורך שעות היום. בשעות הערב נרשמה ירידה בצפייה בחדשות ועלייה חדה בצפייה ב-VOD, עם זינוק של עד 40% בתכנים. גם צריכת האינטרנט באותו יום הייתה גבוהה פי 2 לעומת יום רגיל.
זמן הצפייה בחדשות נשמר יציב לאורך השנה, אך במהלך ימי המערכה מול איראן נרשם זינוק של 45%. 43% מהישראלים מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה-שעתיים, ו-15% עושים זאת מדי חצי שעה. במקביל, 55% מהישראלים מעדיפים לצפות בסרטונים קצרים על פני מהדורות חדשות או כתבות.
רשתות חברתיות, סטרימינג ו-AI במרכז הצריכה
הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה המרכזית לצריכת חדשות: 72% מהישראלים ציינו כי הם מתעדכנים בחדשות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טוויטר וטיקטוק. 64% ציינו אתרי אינטרנט כמקור חדשותי מרכזי, 55% את ערוצי הטלוויזיה, ורק 13% את העיתונים המודפסים.
מנתוני yes עולה כי משק בית ממוצע זפזפ בשנת 2025 כ-50 פעמים ביום, צפה ב-30 סרטים וב-21 סדרות. תשע מתוך עשר הסדרות הנצפות ביותר השנה היו הפקות מקור ישראליות. 75% מהישראלים מעדיפים לצפות בטלוויזיה יחד עם אנשים נוספים. במקביל, 77% מהגלישה ברשת הביתית והסלולרית היא לצורך צפייה בווידיאו וסטרימינג.
מנתוני פלאפון עולה כי נפח הגלישה הסלולרית למנוי עלה ב-2025 ב-12%, כאשר מנויי MAX G5 גולשים בכ-30% יותר ממנויי דור 4. בית ממוצע צורך כיום כ-700 ג'יגה בחודש, ונתון זה צפוי לחצות את רף ה-1 טרה בחודש עד שנת 2030.
בתחום הבינה המלאכותית נרשמה חדירה מואצת: צ'אט GPT היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה, עם זינוק של 227% בשימוש. 96% מהישראלים מכירים לפחות אפליקציית AI אחת, מחצית נעזרים בבינה מלאכותית במקום בגוגל, ול-17% כבר יש מנוי בתשלום. עם זאת, 81% מהישראלים מעדיפים לצרוך ברשת תכנים אמיתיים ולא כאלה שנוצרו באמצעות AI, ו-86% תומכים בחובת סימון לתכנים כאלה.
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון, אמר כי שנת 2025 הייתה אינטנסיבית ורווית אירועים, שבה השפעות המלחמה והעניין סביב שחרור החטופים ניכרו היטב בהרגלי הצפייה והגלישה. לדבריו, נרשמו שיאי צפייה ברגעים לאומיים, לצד בחירה ברורה בתוכן ישראלי מקורי כביטוי לחיבור לבית, ובמקביל הציבור ממשיך לזפזפ, לגלוש יותר מתמיד ולא מוותר על האסקפיזם ועל השימוש הגובר בבינה מלאכותית.
ילדים, טלגרם וחשש מנסיעות לחו"ל
השימוש בטלגרם עלה השנה ב-47% בהשוואה לשנה שעברה, כאשר שיאי שימוש של עד 600% נמדדו בזמן שהות בממ"דים לאחר אזעקות. בזמן אזעקה 42% מהישראלים מתקשרים להוריהם המבוגרים, 56% גוללים בנייד ו-53% משוחחים עם הנוכחים במרחב המוגן.
בקרב הורים, 76% דיווחו כי ילדיהם משחקים במשחקי מחשב, 56% מהם יוצאים פחות מהבית ורק 5% יוצאים יותר. רק 43% מההורים לילדים בגילאי 7-12 מגבילים את השימוש בנייד, ומחצית מההורים היו רוצים שילדיהם יפסיקו לשחק ברובלוקס ופורטנייט. במהלך המלחמה עם איראן נרשמה עלייה של 33% בצפייה בתכני ילדים באפליקציות מובייל.
בתחום הנסיעות לחו"ל, הנתונים מצביעים על התאוששות הדרגתית, אך גם על חשש נרחב: 75% מהישראלים חוששים יותר לנסוע לחו"ל ו-67% חוששים לדבר עברית בקול רם. רבע מהישראלים חוו ביטול טיסה במהלך השנה, ו-70% מעדיפים לרכוש חופשה עם אפשרות ביטול והחזר כספי.
















