פרטנר נערכת להרחבת רשת הסיבים העצמאית שלה. תשיק גם XGS-PON
החברה אינה חושפת את היקף הפריסה המתוכננת, אך ההערכה היא כי מדובר בעיבוי רשת הסיבים באזורים שבהם כבר בוצעה פריסה
פרטנר נערכת להרחבת רשת הסיבים האופטיים שלה, במסגרת פרויקט חדש שהופקד בידי חטיבה ייעודית שהקימה החברה לאחרונה. החטיבה החדשה מנוהלת על ידי ניסן אריה, ותהיה אחראית על קידום מהלכי הפריסה והעיבוי של רשת הסיבים הקיימת.
בפרטנר מסרבים בשלב זה להתייחס להיקף הפריסה המתוכננת, אולם בענף מעריכים כי מדובר בעיקר בהרחבות ובעיבוי תשתיות באזורים שבהם החברה כבר פרסה סיבים אופטיים, וכעת מבקשת לחזק את הרשת ולהיערך לביקושים עתידיים ולמהירויות גבוהות יותר.
מעבר מלא ל-GPON והיערכות לדור הבא
נזכיר כי פרטנר הפסיקה לפני כ – 3 שנים את פריסת הסיבים בטכנולוגיית P2P, ובשנים האחרונות היא פועלת בפריסה המבוססת על טכנולוגיית GPON במקביל להסכם ה – IRU שחתמה עם בזק. במסגרת הרחבת הרשת הנוכחית, החברה נערכת לשילוב טכנולוגיית XGS-PON, המהווה שלב מתקדם נוסף בהתפתחות רשת הסיבים.
שילוב טכנולוגיית XGS-PON יאפשר לפרטנר לספק ללקוחות המעוניינים קצבי גלישה גבוהים במיוחד של עד 10 גיגה לשנייה, סימטריים, וזאת מעבר לקצבים של עד 2.5 גיגה שהחברה מסוגלת לספק כיום. המהלך נועד להרחיב את היצע המהירויות של פרטנר ולהיערך לביקושים עתידיים, כאשר בפועל הקצבים שיוצעו ללקוחות ייקבעו בהתאם למדיניות המסחרית של החברה ולמאפייני הרשת בכל אזור.
חיזוק הצוות: יגאל ביבי מצטרף לפרויקט
במסגרת הפרויקט גייסה פרטנר את יגאל ביבי, מהוותיקים והמנוסים בתחום התמסורות והסיבים בישראל. בעברו היה ביבי ממקימי תשתיות התקשורת הנייחות בסלקום וב-IBC, ובתפקידו האחרון ניהל את פרויקט הסיבים של אינטרנט רימון.
















