בזק מבקשת לאשר לה ניסוי ראשון לסגירה מלאה של רשת הנחושת ביישובים נבחרים
לאחר שקיבלה אישורים עקרוניים ממשרד התקשורת והתחייבה לשמירת רציפות שירות, החברה מבקשת לערוך ניסוי לנתק לחלוטין את רשת הנחושת ולעבור לעבודה מלאה על גבי סיבים אופטיים ב – 3 יישובים
לאחר שקיבלה אישורים רגולטוריים להפסיק פריסת נחושת בשכונות חדשות, ולאחר שהתחייבה כי כלל השירותים שהיא מספקת על גבי רשת הנחושת זמינים גם על רשת הסיבים, בזק מבקשת כעת להתקדם שלב נוסף ולצאת בניסוי ראשון מסוגו של סגירה מלאה של רשת הנחושת ביישובים קיימים.
בזק פנתה למשרד התקשורת בבקשה לאשר ניסוי שיתקיים בשלושה יישובים: כרמי קטיף (יישוב קהילתי במועצה אזורית לכיש), לבנים (ליבנים – מושב חקלאי קהילתי במועצה אזורית מרום הגליל, ותלמי יוסף (מושב בחבל שלום בצפון הנגב במועצה אזורית אשכול). ביישובים אלה שיעור חדירת הסיבים עולה על 85%, נתון שבזק רואה בו תנאי בסיסי לביצוע מעבר מלא מסביבת נחושת לסביבת סיבים אופטיים. ההליך ייצא לפועל רק לאחר שמשרד התקשורת יאשר אותו פורמלית.
מעבר יזום של הלקוחות וניתוק מלא של הנחושת
במסגרת הניסוי, בזק מתכוונת לפנות ללקוחות שעדיין מחוברים לרשת הנחושת ולעדכן אותם כי הרשת עומדת להיסגר, תוך הצעת מעבר לשירותי אינטרנט וטלפוניה על גבי סיבים. במקביל, החברה צפויה לעדכן גם את ספקיות האינטרנט הפועלות על גבי הרשת שלה באותם יישובים, על מנת להיערך למהלך ולמנוע פגיעה ברציפות השירות.
מדובר במהלך תקדימי עבור בזק: לראשונה מאז שניתן לה האישור להפסיק הנחת נחושת בפרויקטים חדשים, החברה מבקשת לבצע יישום מלא של סגירת רשת נחושת קיימת, ניתוק פיזי שלה והעברת כלל הפעילות לתשתית סיבים בלבד. בבזק רואים בניסוי זה מבחן מעשי לאופן שבו סגירה מלאה של הנחושת יכולה לעבוד בשטח, הן מהבחינה הטכנולוגית והן מהבחינה התפעולית והשירותית, לקראת מהלכים רחבים יותר בעתיד.

















הכל יפה בתנאי שהערת הלקוחות מנחושת לסיב תהיה על חשבון בזק במלואו כולל כל העלויותש לה תקנה בבתים כמו שהיה בהתקנת קו טלפון רגיל. מצדי שיבואו אלי מחר בבוקר.אבל בזק מןה סתם רוצה להרויח משני הצדדים ומי שיש לו רק קו טלפון רגיל בלי אינטרנט עלול ליפול שדוד כי הם רוצים כך נרמזס לחיבי כאלה לשלם על המעבר. זה לא בא החשבון
בנוסף יש לחייב תוך פיקוח הדוק את בזק לסלק במקביל את כל הטנופת שטכנאיה השאירו בכל רבי המדינה על עודי – טונות של חוטים וכבלים מכל הסוגים שנותרו של מעל חמישים שנה ומהלע כי לא השתלם להם לעשותע בודת ניקוי יסודי ובמקביל טינפו את המדינה . בלי לייב ולבצע פיקוח הדוק על הביצוע אסוק למשרד התשקורת לתת להם היתר כלשהו