נטישה חריגה באגף הפיקוח: מחצית מפקחי הטלקום במשרד התקשורת עזבו תוך שנה
שישה עובדים מקצועיים, בהם מנהלי תחומים מרכזיים, עזבו את מערך הפיקוח ומעוררים שאלות לגבי יציבות הרגולציה על שוק התקשורת
במהלך השנה האחרונה חווה אגף הפיקוח של משרד התקשורת, האחראי על פיקוח והסדרה של שוק הטלקום בישראל, גל עזיבה חריג. שישה עובדים מקצועיים בכירים עזבו את האגף לתפקידים אחרים במשרד התקשורת, במשרדי ממשלה אחרים או ברשויות.
בין העוזבים: רוני חורי, מנהל אגף פיקוח נייד, שעבר לאגף אסטרטגיה לאחר שלפי הדיווח הסתכסך עם מנהלת אגף הפיקוח והסמנכ”לית איה בן פורת; דני בנאלי, מנהל תחום פיקוח תחרות, שעבר לאגף הנדסה במשרד; ואיתי פלומבו ויסמן, מנהל אגף תחרות וצרכנות, שעזב למשרד הכלכלה.
העזיבות כללו גם תופעה יוצאת דופן של “דלת מסתובבת”: לירון אונגר, שגויס להחליף את דני בנאלי, עזב תוך תקופה קצרה לרשות התחרות. באופן דומה, רענן בוקריס, מנהל תחום פיקוח נייח, שרק הגיע למשרד, עזב תוך זמן קצר לאגף ההנדסה. בנוסף, איהאב או יוסוף, שריכז את כל הפיקוחים בכפרים בצפון ובדרום, עבר לאגף הדואר.
גל העזיבות מעורר דאגה וחששות מפני פגיעה ביכולת המקצועית של האגף לפקח באופן אפקטיבי על שוק הטלקום, המאופיין בתחרות אינטנסיבית ובצורך בבקרה רגולטורית קפדנית.
ממשרד התקשורת נמסר: "תחלופת עובדים מתרחשת כל הזמן ואנו לא מגיבים לכתבות מסוג זה".
















