עיצום של כ-644 אלף שקל לבזק בינלאומי בגין חריגות מתמשכות בזמני המענה
המשרד קובע כי החברה לא עמדה בדרישות הרישיון באף אחת מתקופות הבדיקה; טענות בדבר חוסר מידתיות והמצב הביטחוני נדחו
בזק בינלאומי תשלם עיצום כספי בסך 643,560 שקל לאחר שבבדיקות פיקוח נמצא כי חרגה באופן עקבי מזמני ההמתנה המותרים למענה אנושי במוקדי השירות הטלפוניים. מהבדיקות עלה כי בכל המוקדים שנבדקו ובכל התקופות שנמדדו, החברה לא עמדה בדרישות שנקבעו ברישיון.
העיצום הוטל על ידי משרד התקשורת בעקבות הפרה מתמשכת של הוראות הרישיון, הן ביחס לזמן ההמתנה הממוצע למענה אנושי והן ביחס לשיעור השיחות שבהן זמן ההמתנה חרג משש דקות.
על פי המשרד, מדובר גם בהפרה חוזרת. בהליך פיקוח קודם כבר נמצאו חריגות דומות, וגם בבדיקה הנוכחית – אף שנרשם שיפור מסוים בנתונים – החברה נותרה בחריגה מהאסדרה בכל התקופות שנבדקו. טענות שהעלתה החברה, ובהן חוסר מידתיות, השפעת המצב הביטחוני ופגיעה בהכנסות, נבחנו ונדחו.
שר התקשורת, שלמה קרעי, מסר כי שירותי תקשורת הם תשתית יומיומית חיונית וכי פגיעה בציבור תוביל לאכיפה. לדבריו, המשרד ימשיך לפקח על הפרות תנאי רישיון ולפעול לפתיחת השוק לתחרות ולמגוון רחב יותר של נותני שירות.
במשרד התקשורת ציינו כי בימים הקרובים צפויים להתפרסם נתוני בדיקת זמני המענה של כלל חברות התקשורת, והדגישו כי לאחרונה הוגברה האכיפה גם בתחום חובות הדיווח. במשרד מבהירים כי אי עמידה בדרישות המידע תפגוש אכיפה בלתי מתפשרת, כחלק ממדיניות כוללת להבטחת שירות תקין, נגיש והוגן לציבור.
















