משרד התקשורת העביר את החמ"ל מתל אביב לירושלים בשל היעדר מיגון
החמ"ל שפעל עד לאחרונה במגדל מאיר בתל אביב הועתק למתחם ג'נרי בירושלים, לאחר שבמשרד הגיעו למסקנה כי המיקום הקודם אינו מספק מענה מוגן לשעת חירום. במשרד מדווחים כי נכון לעכשיו לא נרשמו אירועים חריגים ברשתות התקשורת, למעט תקלה נקודתית אצל אחד המפעילים באזורי התמרוץ
חמ"ל החירום של משרד התקשורת, שפעל עד לאחרונה ממשרדים במגדל מאיר בתל אביב, הועתק לירושלים אל מתחם ג'נרי, בתוך אחד מבנייני משרדי הממשלה. הרקע למהלך הוא היעדר מיגון מספק באתר הקודם בתל אביב, מה שהוביל להחלטה להעביר את פעילות החמ"ל למיקום מוגן יותר.
במסגרת פעילות החמ"ל מקיים משרד התקשורת מעקב שוטף מול כלל חברות התקשורת, שמדווחות באופן רציף על כל אירוע חריג או תקלה בעלת משמעות. לפי המידע שנמסר, עד כה לא נרשמו אירועים מיוחדים או תקלות רחבות היקף ברשתות, מלבד בעיה אצל אחד המפעילים הפועלים באזורי התמרוץ.
מעקב שוטף מול המפעילים
במשרד התקשורת ממשיכים לעקוב מקרוב אחר תפקוד הרשתות והשירותים ברחבי הארץ, בין היתר באמצעות דיווחים שוטפים מהמפעילים עצמם. המטרה היא לזהות במהירות כל תקלה או שיבוש ולבחון אם נדרש טיפול מיידי מצד המשרד או תיאום מול גופים נוספים.
בחמ"ל של משרד התקשורת שוהה בשעת חירום גם נציג של צה"ל, שנועד לתת מענה למקרים מיוחדים המחייבים תיאום בין מערכת הביטחון לבין מפעילי התקשורת והתשתיות האזרחיות. נכון לעכשיו, במשרד מדגישים כי תמונת המצב בשטח נותרת יציבה.
















