משרד התקשורת מזהיר: טלפונים ישנים עלולים שלא לקבל התרעות חירום
על רקע המלחמה, המשרד קורא לציבור לבדוק אם המכשיר תומך בדור 4 באמצעות חיוג ל-235* ומבהיר כי מכשירים ישנים עלולים שלא לקבל הודעות מצילות חיים
משרד התקשורת פרסם היום הודעה מיוחדת לציבור על רקע המלחמה, ובה קרא לציבור לוודא כי מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו תומך בדור 4 ומעלה. במשרד הבהירו כי מכשירים ישנים שאינם תומכים בדור זה עלולים שלא לקבל התרעות חירום והודעות מצילות חיים המופצות על ידי פיקוד העורף והגורמים המוסמכים.
ההודעה מגיעה בעיתוי רגיש במיוחד, כאשר היכולת לקבל מידע בזמן אמת עשויה להיות קריטית. במשרד התקשורת מבקשים מהציבור לבצע בדיקה פשוטה באמצעות חיוג ל-235*, כדי לוודא אם המכשיר תומך בדור 4.
בדיקה קצרה שעשויה להיות קריטית
במשרד מדגישים כי גם אם המכשיר עדיין מאפשר שימוש שוטף, אין בכך כדי להבטיח שהוא ערוך לקבל את כלל ההודעות וההתרעות המופצות בזמן חירום. לכן, ההמלצה היא שלא להסתפק בהנחה שהטלפון תקין, אלא לבדוק באופן יזום את רמת התמיכה שלו.
המשמעות מבחינת המשרד ברורה: בתקופה ביטחונית רגישה, מכשיר ישן שאינו תומך בדורות המתקדמים עלול לפגוע ביכולת לקבל התרעות חירום בזמן אמת. זו הסיבה שהמשרד מציג את הבדיקה כפעולה פשוטה שעשויה לעשות הבדל ממשי.
הקריאה של משרד התקשורת אינה מגיעה בחלל ריק. שוק הסלולר בישראל נמצא ממילא בתהליך של מעבר לרשתות מתקדמות וסגירה הדרגתית של רשתות ישנות, כך שמכשירים שאינם תומכים בדור 4 ומעלה הופכים בהדרגה לפחות רלוונטיים – ובתקופת מלחמה גם לחשופים יותר לפער בקבלת התרעות חירום.
מכשיר שלא תומך – צריך לשקול שדרוג
משרד התקשורת ממליץ למי שיגלה כי המכשיר שברשותו אינו תומך בדור 4 ומעלה, לשקול מעבר למכשיר מתקדם יותר. לפי הודעת המשרד, מעבר כזה נדרש לא רק כדי ליהנות מקליטה טובה יותר ואיכות שיחה משופרת, אלא בראש ובראשונה כדי להבטיח קבלת הודעות מצילות חיים והתרעות חירום בזמן אמת.
















