48 שעות למערכה עם איראן – הישראלים נשארו צמודים למסכים
נתוני yes ופלאפון מצביעים על זינוק חד בצריכת האינטרנט הביתי ובשימוש בטלגרם ובזום, לצד ירידה חדה באפליקציות ניווט, תחבורה ציבורית וגם ב-ChatGPT
המלחמה עם איראן שינתה בתוך שעות את הרגלי הגלישה של הישראלים. מנתונים שפרסמו yes ופלאפון עולה כי ב-48 השעות הראשונות ללחימה נרשם זינוק חד בצריכת האינטרנט הביתי ובשימוש באפליקציות מסרים ועדכונים, לצד ירידה חדה בשימוש באפליקציות ניווט ותחבורה ציבורית.
לפי נתוני yes, צריכת האינטרנט הביתי זינקה ב-120% בשעות היום וב-30% בשעות הלילה לעומת ימי שגרה. בפלאפון מצאו כי טלגרם בלטה במיוחד עם עלייה של 76% בשימוש, ובזמן אזעקות ובמהלך השהייה בממ"דים השימוש בה אף קפץ עד פי 3.
גם זום ו-וואטסאפ רשמו עליות, עם 48% ו-13% בהתאמה בשתי היממות הראשונות, בעוד X ופייסבוק עלו ב-28% וב-8%. מנגד, הירידה בתנועה מחוץ לבית ניכרה היטב באפליקציות הניווט: השימוש ב-Waze ירד ב-54% וב-Moovit ב-65%.
בין הנתונים הבולטים נרשמה גם ירידה של 30% בשימוש ב-ChatGPT, לצד ירידות מתונות יותר באינסטגרם ובטיקטוק. התמונה הכוללת ברורה: בזמן חירום, הישראלים עוברים במהירות לצריכת מידע מיידי, תקשורת שוטפת ושהייה ממושכת יותר בבית.

















