חלל מאריכה את ההסכם עם yes ב-32.5 מיליון שקל – על רקע המעבר משידורי עמוס 3 ללוויין אחר
ההסכם החדש נחתם ל-34 חודשים החל מ-1 במרץ 2026, עם הכנסה מרבית של כ-32.5 מיליון שקל
חלל תקשורת הודיעה כי חתמה עם yes על הסכם חדש למתן שירותי תקשורת לוויינית לתקופה של 34 חודשים, החל מ-1 במרץ 2026. לפי הודעת החברה, ההכנסות המרביות הצפויות לה מההסכם עומדות על כ-32.5 מיליון שקל, שהם כ-10.5 מיליון דולר. לצד זאת, ל-yes ניתנה אפשרות להביא את ההסכם לסיום מוקדם לפני תום התקופה, אך גם במקרה כזה חלל מעריכה כי ההכנסה מהעסקה לא תרד מתחת לכ-17 מיליון שקל, שהם כ-5.5 מיליון דולר.
ההסכם החדש שנחתם כעת בא בעקבות התחלת השידורים של yes באמצעות לוויין חדש, שבא במקום עמוס 3, ששימש במשך שנים כבסיס לשידורי הלוויין של yes. האחרונה כבר העבירה את מרבית לקוחותיה לצפייה על גבי האינטרנט, והלוויין חדל להיות פלטפורמת ההפצה המרכזית שלה. לפי דיווחים קודמים, עיקר הצורך בהמשך שידורי לוויין נותר עבור לקוחות ייעודיים בלבד, ולא עבור השוק הרחב כפי שהיה בעבר. מבחינת חלל, המשמעות היא אמנם חוזה קטן יותר מזה שהכירה בעבר מול yes, אך כזה ששומר על רציפות עסקית עם אחד הלקוחות הבולטים ביותר שלה בתחום השידורים.
מנכ"ל חלל תקשורת, דן זיצ'ק, מסר כי ההסכם עם yes מבטא את שביעות רצונה מהשירותים שהיא מקבלת מהחברה, והוסיף כי לאחר השלמת הסדר החוב חלל פועלת לקידום עסקאות חדשות ולפיתוח מנועי צמיחה נוספים. מבחינת חלל, ההודעה הנוכחית מספקת לא רק הכנסה של עשרות מיליוני שקלים, אלא גם איתות חשוב לשוק שלפיו החברה מצליחה לשמר פעילות מסחרית משמעותית גם בעידן שאחרי עמוס 3.

















עמימות הילדותית הזו "לויין חדש" כשכל בר דעת מגלה מדיי באיזה לוויין מדובר. מישהו בחברה ניסה להסתיר את הבושה מעצמם ?