בג"ץ קבע: המדינה תעדכן ביולי על בחינת אגרות התדרים
לאחר חילופי טענות בין חברות הסלולר למדינה קבע בג"ץ כי הממשלה תגיש עדכון עד 30 ביולי על התקדמות הבדיקה הכלכלית של אגרות התדרים. בשלב זה בית המשפט נמנע מהתערבות במחלוקת בין הצדדים
בג"ץ קבע כי המדינה תגיש עדכון עד סוף יולי בנוגע להתקדמות הבחינה הכלכלית המחודשת של אגרות התדרים הסלולריים. ההחלטה מגיעה לאחר שחברות הסלולר הגישו תשובה לבקשת המדינה לקבל זמן נוסף להשלמת הבדיקה.
העתירה עצמה עוסקת בדרישת המפעילים לבחון מחדש את מנגנון אגרות התדרים שמשלמות החברות למדינה. לטענתן, האגרות מבוססות על עבודה כלכלית ישנה שאינה משקפת עוד את תנאי השוק ואת מבנה הענף כיום.
בתגובת המדינה לבג"ץ נכתב כי עבודת היועץ הכלכלי החיצוני צפויה להסתיים עד סוף הרבעון השני של 2026, וכי לאחר מכן יידרש זמן נוסף לבחינת הממצאים ולגיבוש עמדה רגולטורית. את העבודה מבצע הכלכלן נדב כספי.
חברות הסלולר פרטנר, הוט מובייל, פלאפון, סלקום וויקום טענו בתשובתן כי לא ניתן להותיר את מנגנון הגבייה הנוכחי ללא מסגרת זמנים ברורה בזמן שהבדיקה נמשכת. לדבריהן, כל חודש נוסף שבו ההליך מתעכב משאיר על החברות נטל רגולטורי כבד, בעוד שהמדינה עצמה מודה כי הסוגיה דורשת בחינה מחודשת.
לצד זאת הבהירו החברות כי אינן מבקשות מבית המשפט לקבוע בעצמו את גובה האגרות, אלא להציב מסגרת מחייבת להמשך ההליך או לשקול פתרון ביניים עד להשלמת הבדיקה.
בשלב זה נראה כי בית המשפט אינו מעוניין להתערב ישירות במחלוקת בין הצדדים ומעדיף לאפשר לממשלה להשלים את עבודת המטה. בהתאם לכך נקבע כי המדינה תמסור עדכון על התקדמות הבחינה עד סוף יולי.
















