חלל תקשורת חוזרת לרווח לאחר הסדר החוב
רווח נקי של 21.8 מיליון דולר, זינוק בתזרים ושיפור חד במאזן. לצד זאת, חלק מהשיפור נובע גם משערוך לוויינים ולא רק מפעילות שוטפת
חלל תקשורת סיכמה את שנת 2025 עם חזרה לרווח נקי של 21.8 מיליון דולר, לאחר השלמת הסדר החוב בנובמבר. התוצאות משקפות שינוי מהותי במצבה הפיננסי של החברה, אך גם מצביעות על כך שהשיפור בשורה התחתונה אינו נובע כולו מהפעילות העסקית.
הגורם המרכזי מאחורי השינוי הוא הסדר החוב, שבמסגרתו הוחלף מבנה החוב של החברה והופחת הלחץ הפיננסי. ההון העצמי עלה ל-72 מיליון דולר, לעומת 29 מיליון דולר בסוף 2024, והחברה נכנסת לשנת 2026 עם בסיס הון יציב יותר וצפי לירידה בהוצאות המימון.
ירידה בהכנסות, צמיחה בעמוס 17
הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2025 ב-88.7 מיליון דולר, ירידה לעומת השנה הקודמת. עיקר הירידה נבע מסיום פעילות הקשורה ללוויין עמוס 7, בעוד עמוס 17 המשיך להוות את מנוע הפעילות המרכזי.
הכנסות עמוס 17 עלו ב-16% והסתכמו ב-39.9 מיליון דולר. הלוויין, הפועל בעיקר בשוק האפריקאי, ממשיך ליהנות מביקוש לשירותי תקשורת לוויינית, ומהווה את הנכס המרכזי של החברה גם מבחינת צבר ההזמנות, שעמד על 72 מיליון דולר בתחילת 2026.
אחד הנתונים הבולטים בדוח הוא תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שעמד על 76 מיליון דולר, עלייה של 27% לעומת 2024. מדובר בשיפור משמעותי שמעיד על התחזקות הפעילות העסקית ועל יכולת יצירת מזומנים.
הרווח נתמך גם בשערוך
לצד השיפור בתזרים ובמאזן, חשוב לציין כי הרווח הנקי של החברה נתמך גם בשערוך חיובי של הלוויינים, בהיקף של כ-20 מיליון דולר. מדובר ברווח חשבונאי שאינו מייצר תזרים בפועל, אך השפיע באופן מהותי על השורה התחתונה ועל ההון העצמי.
במילים אחרות, חלל מציגה שיפור אמיתי בפעילות, אך חלק משמעותי מהרווח נובע גם מהערכת שווי ולא רק מצמיחה תפעולית.
מנכ"ל החברה, דן זיצ'ק, ציין כי השלמת הסדר החוב מהווה נקודת מפנה, וכי השפעתו המלאה צפויה לבוא לידי ביטוי בשנת 2026, בעיקר דרך ירידה בהוצאות המימון והמשך שיפור בתוצאות.
















