סלקום מסכמת את 2025: רווח שיא, חזרת הדיבידנד ושיפור בתזרים על רקע ירידה בהשקעות
מכירת IBC הקפיצה את הרווח הנקי ל-564 מיליון שקל, הפעילות השוטפת משתפרת אך ההכנסות המשיכו נשחקו
סלקום מסכמת את שנת 2025 עם שיפור חד בתוצאות הפיננסיות וחזרה לחלוקת דיבידנד לאחר יותר מעשור. הרווח הנקי הסתכם ב-564 מיליון שקל, לעומת 173 מיליון שקל ב-2024. עם זאת, עיקר הזינוק נובע מרווח הון חד פעמי של 386 מיליון שקל ממכירת ההחזקה ב-IBC. בנטרול רכיב זה, הרווח הנקי עומד על כ-255 מיליון שקל. הכנסות הקבוצה ירדו ל-4.244 מיליארד שקל, לעומת 4.444 מיליארד שקל בשנה הקודמת, בעיקר בשל ירידה בהכנסות מקש"ג, ציוד קצה ונדידה.
תזרים, חוב ודיבידנד: שיפור מבני משמעותי
לצד הירידה בהכנסות, סלקום מציגה שיפור ב- EBITDA המתואם שעלה ל-1.405 מיליארד שקל והרווח התפעולי ל-429 מיליון שקל.
תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-350 מיליון שקל, עלייה לעומת 285 מיליון שקל ב-2024, בין היתר על רקע ירידה בהשקעות. סך ההשקעות (CAPEX) ירד לכ-554 מיליון שקל, לעומת 608 מיליון שקל בשנה הקודמת, מה שהקל על התזרים.
במקביל, החוב הפיננסי נטו ירד לכ-1.12 מיליארד שקל, מה שאפשר לחברה לחזור לחלוקת דיבידנדים לראשונה מאז 2012. בגין תוצאות 2025 חילקה סלקום 200 מיליון שקל והכריזה על חלוקה נוספת של 200 מיליון שקל באפריל הקרוב ובסך הכל 400 מיליון שקל.
סלולר: יציבות ושיפור של 85 מיליון שקל
מגזר הסלולר ממשיך להציג יציבות ואף שיפור. ההכנסות משירותי סלולר (בנטרול קישוריות גומלין) עלו לכ-1.685 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.3%.
מצבת המנויים גדלה לכ-3.66 מיליון מנויים, וה-ARPU עלה ל-38.7 שקל. מדובר בשיפור מתון אך עקבי, המעיד על התייצבות מסוימת בשוק הסלולרי לאחר שנים של שחיקה.
גם בציוד הקצה הסלולרי נרשמה יציבות עם הכנסות של כ-1.095 מיליארד שקל, רמה גבוהה ביחס לשנים קודמות.
עם זאת, התמונה הכוללת בסעיף ציוד הקצה פחות חיובית. סך ההכנסות מציוד (סלולרי ונייח) ירד ל-1.257 מיליארד שקל, לעומת 1.389 מיליארד שקל ב-2024.
הפער נובע מירידה חדה בציוד קצה נייח, שירד לכ-162 מיליון שקל, לעומת כ-304 מיליון שקל בשנה הקודמת. כלומר, למרות יציבות ואף שיפור בציוד הסלולרי, סעיף הציוד כולו נמצא בירידה.
אינטרנט וטלוויזיה: צמיחה בסיבים, יציבות בטלוויזיה
במגזר הנייח נמשכת מגמת המעבר לסיבים. מספר מנויי הסיבים עלה ל-351 אלף, בעוד סך מנויי האינטרנט הסתכם בכ-386 אלף, מה שמעיד על מעבר כמעט מלא לתשתית סיבים. ה-ARPU באינטרנט עלה ל-99.6 שקל, ומספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-275 אלף, עלייה מתונה של 2,000 מנויים בלבד, שמעידה על שוק רווי יחסית.
ברבעון הרביעי רשמה סלקום רווח נקי של 364 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם כאן, הגורם המרכזי הוא רווח ההון ממכירת IBC.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "אנו מסכמים את שנת 2025 כשנת מפנה עבור סלקום, עם שיא היסטורי ברווח הנקי, זינוק בתזרים המזומנים החופשי וגידול בהכנסות משירותים, לצד הקטנת החוב עד לרמה הנמוכה ביותר מיום הנפקת החברה. בנוסף, עלה דירוג החברה ל-' ilAA-' הגבוה ביותר מאז 2013 ולראשונה זה 12 שנה חזרנו לחלוקת דיבידנדים, ביטוי ברור לאיתנותה הפיננסית של החברה ולביטחון שלנו בהמשך יצירת ערך לבעלי המניות.
השנה המשכנו להגדיל את ההכנסות ולצמוח במנויי הסלולר והסיבים, לצד העמקת הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה במטרה להמשיך לשפר את מערך השירות. המהלכים שביצענו מסייעים באופן עקבי לשיפור מבנה ההוצאות ומאפשרים לנו להשקיע יותר בשדרוג חוויית הלקוח. במהלך השנה השלמנו מהלך אסטרטגי משמעותי עם מכירת אחזקותינו ב–IBC, צעד שמיקד אותנו בליבת הפעילות, חיזק את מבנה ההון ואפשר לנו להאיץ את יישום האסטרטגיה העסקית שלנו.
סלקום נכנסת ל-2026 ממוקדת בחיזוק מנועי הצמיחה של הקבוצה ושיפור מתמיד ברווחיות וממשיכה לבסס את מעמדה כחברת התקשורת המובילה בישראל. אני מודה ללקוחותינו על האמון בחברה, לעובדי הקבוצה ולחברי ההנהלה על המחויבות והעשייה ולדירקטוריון על הליווי והתמיכה".
















