משרד התקשורת הורה: רשתות דור 2 ו-3 יישארו פעילות עד לסיום "שאגת הארי"
החלטה חריגה בתום שימוע של יום אחד: 30,000 מנויים ייהנו מהארכת השירות
מנכ"ל משרד התקשורת אלעד מקדסי חתם בסוף השבוע על החלטה המאריכה את פעילות רשתות הסלולר הישנות בדור 2 ו-3, שהיו אמורות להיסגר במסגרת מתווה שאושר עוד ב-2021 ועודכן בדצמבר 2025.
ההחלטה התקבלה בתום שימוע מהיר שנערך לקראת סוף השבוע שעבר, יום אחד בלבד לפני פרסומה בנוהל חריג שמשקף את דחיפות הנושא. הרקע: כ-30,000 מכשירי דור 2 עדיין פעילים ברשתות הישראליות, ומחזיקיהם לא ביצעו מעבר לדור 4. בעת מבצע צבאי, ניתוקם עלול לפגוע ביכולתם ליצור קשר עם בני משפחה וגורמי חירום.
לפי ההחלטה, המפעילים יספקו שירות לבעלי מכשירי דור 2 באמצעות רשת חיוג חירום עם הקלה משמעותית: המגבלה שאסרה שימוש ברשת זו לשיחות שאינן מוקדי חירום בוטלה זמנית. סלקום ופלאפון הורשו בנוסף להמשיך להפעיל אתרי דור 3 בתדר 850 מגה-הרץ שקיבלו אישור מפורש. כל ההארכות בתוקף עד 30 באפריל 2026, או עד סיום המבצע, לפי המאוחר.
מהשימוע עולה כי לא כל החברות קיבלו את ההחלטה בברכה. ככל הנראה סלקום התנגדה להארכה בטענה שנערכה לסגירה מבעוד מועד, ושהמשרד מחייב אותה כעת לבצע שינויים הנדסיים בדיוק בניגוד להנחיותיו שלו להימנע מכך בשעת חירום. המשרד לא התרשם: "מדובר בצורך ביטחוני ובטיחותי ראשון במעלה", נכתב בתשובה.
















