בדרך למכרז תדרים חדש: במשרד התקשורת שוקלים להציב תנאי כיסוי מחמירים
בכיר במשרד אומר כי תדרי 1,800 מגה הרץ לא יוקצו ללא תמורה, והמכרז צפוי לכלול דרישות לשיפור איכות הכיסוי. במקביל, השימוש בתדרים הוארך עד סוף 2026
בכיר במשרד התקשורת אומר בשיחה עם זמן אוויר כי תדרים בתחום ה – 1,800 מגה הרץ לא יוקצו למפעילים ללא תמורה, וכי בכל מקרה המכרז העתידי צפוי לכלול תנאי סף שיחייבו שיפור ברמת הכיסוי.
לדבריו, הדרישה לשיפור איכות השירות והכיסוי אינה מוטלת בספק, אך האופן שבו תנוסח הדרישה עדיין לא נקבע. "איך בדיוק תיראה הדרישה – את זה תצטרך ועדת המכרזים לבחון, אבל דרישה לשיפור איכות הכיסוי בוודאות תהיה", אמר. לצד זאת, הוא מציין כי טרם התקבלה החלטה סופית האם המכרז יכלול גם דרישה לתמורה כספית, מעבר להתחייבויות ההשקעה ברשת.
האמירה הזו משתלבת עם תמונת מצב רחבה יותר במשרד התקשורת, שלפיה קיימת אי שביעות רצון מתמשכת מאיכות הרשתות הסלולריות בישראל. כפי שפרסמנו בעבר, נתונים שנאספים ומנותחים במשרד באמצעות כלים עצמאיים מצביעים על בעיות איכות וכיסוי לא מבוטלות, וגורמים במשרד אף הגדירו את רמת הרשתות כבינונית, ביחס לסטנדרטים המצופים.
הארכה נוספת לשימוש בתדרים עד השלמת המכרז
הבוקר משרד התקשורת הודיע על הארכה נוספת של השימוש בתדרי ה – 1,800 מגה הרץ למפעילים הסלולריים, עד 31 בדצמבר 2026 או עד להשלמת הליך תחרותי חדש, לפי המוקדם.
מדובר בפסי תדרים שהוקצו במקור במסגרת מכרז משנת 2014, ושמועד פקיעתם נדחה כבר מספר פעמים. ההארכה הנוכחית נועדה לאפשר את המשך פעילות הרשתות ללא פגיעה בשירות לציבור, עד לגיבוש והשלמת מתווה ההקצאה החדש.
במקביל, שר התקשורת כבר מינה ועדת מכרזים בראשות מנכ"ל המשרד אלעד מקדסי, שתידרש לגבש את תנאי ההליך התחרותי, ובכלל זה את סוגיית התמורה, תנאי הסף והדרישות התפעוליות שיוטלו על המפעילים.
בין תמורה כספית לחובת השקעה
הדיון בוועדה יתמקד בשאלה המרכזית כיצד לאזן בין שני יעדים: מצד אחד, מיצוי ערך כלכלי מהתדרים באמצעות תמורה כספית כפי שדורש משרד האוצר, ומצד שני, שיפור בפועל של איכות הרשתות באמצעות חיוב המפעילים בהשקעות ובהרחבת הכיסוי. במילים אחרות, אם בעבר המכרזים התמקדו בעיקר במחיר, כעת ייתכן שהדגש יוסט יותר לכיוון איכות השירות. האפשרות להציב תנאי כיסוי מחמירים כתנאי סף או כחלק מניקוד ההצעות מטרתה להביא את המפעילים להקים יותר אתרים.

















לא יאומן! במשרד התקשורת שמו לב , כן שמו לב שהשירות פשוט לא טוב. ואו !!! תגלית המאה.