ועד עובדי בזק מחריף את העימות עם ההנהלה: מתנגד סופית לביטול ההפרדה המבנית
הוועד הודיע ליו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד ולהנהלת בזק כי לא יסכים לכל שינוי מבני בקבוצה או לביטול ההפרדה בין החברה האם לחברות הבנות. מבחינת העובדים, גם אם המגבלות הרגולטוריות יוסרו, ההפרדה הקיימת תישאר על כנה ולא ינוהל משא ומתן בנושא
ועד העובדים של בזק הודיע היום ליו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד ולהנהלת החברה על התנגדותו הסופית לביטול ההפרדה המבנית בקבוצה. בהודעה הרשמית הבהיר הוועד כי לא יסכים לכל שינוי מבני בבזק ולא לביטול ההפרדה בין החברה האם לבין החברות הבנות.
לדברי העובדים, ההפרדה הנהוגה כיום תישאר במתכונתה הנוכחית גם אם בעתיד יוסרו המגבלות הרגולטוריות החלות כיום על הקבוצה בנושא זה. עוד הבהיר הוועד כי מבחינתו מדובר בהחלטה סופית וחלוטה, וכי לא יתקיים כל משא ומתן בעניין.
עימות ישיר מול מאמצי ההנהלה
הודעת הוועד מביאה את המחלוקת בינו לבין יו"ר הדירקטוריון לשיא חדש, על רקע מאמצי ההנהלה לקדם את ביטול ההפרדה המבנית, ובפרט את ביטול ההפרדה בין בזק לבין yes. המהלך הזה עומד במוקד הדיון מול משרד התקשורת, שכבר פרסם קול קורא בנושא וצפוי לפרסם שימוע ציבורי שבו יבהיר באיזה מסלול בכוונתו לפעול.
מבחינת העובדים, המסר חד: גם אם הרגולטור יבחר להסיר את המגבלות, בפועל המהלך לא יוכל להתממש ללא הסכמתם. לכך מצטרפת גם העובדה שוועד עובדי yes פועל בתיאום מלא עם ועד עובדי בזק, כך שההתנגשות הפנימית בתוך הקבוצה רק מחריפה.
דרישת ההדחה והמאבק שהגיע לבית הדין
במקביל למחלוקת סביב ההפרדה המבנית, העובדים דורשים את הדחתו של ראב"ד בטענה כי אינו מתאים לתפקידו וכי חסר לו הניסיון הנדרש, והזכירו כי התחייב לפרוש ביחד עם בעלת השליטה הקודמת קרן סרצ'לייט שמטעמה פעל שיצאה מבזק והחברה הפכה לחברה ללא גרעין שליטה. במסגרת המאבק נקט הוועד צעדים אקטיביים, ובין היתר שיבש ישיבת דירקטוריון – מהלך שהוביל לזימון המשטרה למקום.
בהמשך פנתה בזק לבית המשפט https://zmanavir.co.il/internet/31949 בבקשה שיורה לעובדים לחדול מפעולות המחאה נגד יו"ר הדירקטוריון. בסופו של ההליך, הגיעו הצדדים להסכמות בבית הדין, שלפיהן הוועד לא יעשה שימוש באלימות, ומנגד בקשת החברה נמחקה ללא צו להוצאות.
















