אריקסון מאותתת לשוק: אם 5G טוב מספיק לעובדים שלה, הוא יכול להיות טוב גם לארגונים
החשיפה של בכיר באריקסון על הפסקת השימוש ב-Wi-Fi בלפטופ העבודה אינה רק אנקדוטה טכנולוגית. היא משקפת מהלך רחב יותר שבו החברה מנסה להוכיח ללקוחות עסקיים ולמפעילות סלולר שהמחשב הנייד המחובר לדור 5 אינו רק חזון, אלא פתרון אמין, מנוהל ומסחרי – ואולי גם מנוע צמיחה חדש
בכנס CCA שנערך בלואיוויל, קנטקי, חשף פיטר לינדר, מנהל תחום thought leadership באריקסון אמריקה, כי החברה העבירה את עובדיה בארה"ב, שבדיה ויפן משימוש ב-Wi-Fi בלפטופים הארגוניים לחיבור מבוסס 5G. לינדר אף סיפר כי הוא עצמו הפסיק להשתמש ב-Wi-Fi בלפטופ העבודה שלו כבר לפני כ-12 חודשים. לפי הדיווח, אריקסון מפעילה כיום חבילה ייעודית של שירות 5G עבור כ-10,000 מחשבים ניידים בבעלות החברה. (fierce-network.com)
על פניו, אפשר לראות בכך עוד ניסוי טכנולוגי של ספקית ציוד תקשורת גדולה. אבל בפועל, יש כאן מסר רחב בהרבה. כאשר אריקסון משתמשת בעצמה במודל שהיא מנסה לקדם בשוק, היא אינה רק בודקת ביצועים או חוויית שימוש, אלא משדרת הבעת אמון במוצר. בשוק הארגוני, שבו מחלקות IT וספקיות תקשורת נוטות לחשוד בהבטחות שיווקיות עד שהן מוכחות בתנאי אמת, מהלך כזה נועד לצמצם את מרכיב הסיכון. אריקסון בעצם אומרת ללקוחות: זה לא רק פתרון שאנחנו מציגים במצגת – זה פתרון שאנחנו מוכנים להישען עליו בעצמנו. נדגיש שאריקסון פרסמה בעבר שהיא מתכוונת לעשות ניסוי שלא ברור מה עלה איתו, אך כאן בדיוק טמון הערך האסטרטגי של החשיפה של לינדר. אריקסון לא מוכרת רק ציוד, אלא מנסה לבסס נרטיב שלפיו 5G יכול להפוך לאמצעי הקישוריות המרכזי של המחשב הארגוני – במשרד, בבית ובנסיעות. כדי שטענה כזאת תהיה אמינה, היא חייבת להציג מקרה שימוש פנימי מוצלח. בעולם שבו Wi-Fi נחשב כברירת המחדל המשרדית, ספקית שמבקשת לאתגר את המודל הקיים חייבת קודם כל להוכיח שהיא עצמה מאמינה בחלופה.
לא רק תחליף ל-Wi-Fi, אלא מודל ניהולי חדש
לפי לינדר, המוטיבציה לניסוי נולדה לאחר הקורונה, כשהעבודה ההיברידית חייבה את אריקסון לנהל את הלפטופים הארגוניים בצורה מאובטחת ואחידה בכל מקום – במשרד, בבית ובדרכים. במילים אחרות, המהלך אינו מוצג רק כשדרוג קישוריות, אלא כפתרון לניהול אחוד של צי מחשבים ניידים. לפי הדיווח, אחד היתרונות במודל הוא שמחלקת IT יכולה סוף סוף לשלוט בחיבוריות של המחשב הארגוני גם מחוץ לרשת המשרדית, ולא רק בתוך המשרד עצמו.
הקו הזה קיבל חיזוק רשמי נוסף בפברואר 2026, כאשר אריקסון ומיקרוסופט הכריזו על שילוב יכולות ניהול 5G מתקדמות ישירות ב-Windows 11. לפי ההודעה, הפתרון מאפשר לצוותי IT להפוך את ניהול החיבוריות לאוטומטי, ליישם מדיניות אבטחה וחיבור על כל מחשב 5G, ולצמצם את הצורך בהגדרות ידניות. שתי החברות ציינו כי המהלך נשען על כמה פיילוטים רב-שוקיים מוצלחים, וכי שבע ספקיות תקשורת כבר התחייבו לתוכניות השקה מוקדמות, עם זמינות רחבה יותר החל מהרבעון השני של 2026.
מבחינה מקצועית, זו אולי הנקודה החשובה ביותר: אריקסון מנסה לשכנע את השוק שהשאלה אינה רק האם 5G יכול לעבוד על לפטופ, אלא האם הוא יכול להפוך לשכבת קישוריות ארגונית מנוהלת, מאובטחת ורחבת היקף. אם כן, מדובר בשינוי תפיסתי – ממחשב שמתחבר ל-Wi-Fi מקומי, למחשב שמגיע עם קישוריות סלולרית מנוהלת כחלק אינטגרלי ממדיניות ה-IT של הארגון.
וגם מנוע צמיחה למפעילות
מעבר למסרים הטכנולוגיים והשיווקיים, לאריקסון יש כאן גם יעד עסקי ברור. לפי כתבת Fierce Network, החברה מנהלת שיחות עם ספקיות שירות במדינות שונות כדי להבין איך המודל העסקי הזה יכול לעבוד בשווקים מקומיים. לינדר אמר כי אחת המוטיבציות הגדולות למעבר מלפטופים מבוססי Wi-Fi ללפטופים מחוברים סלולרית היא האפשרות לייצר זרם הכנסות חדש למפעילות סלולר.
















