גילת למשרד התקשורת: חשש להונאה שיטתית מצד ITC בשוק האינטרנט
בגילת מזהירים מפני ניצול רגולטורי בשוק האינטרנט: ב-ITC דוחים את הטענות וטוענים לחיובים עודפים ושירות לקוי מצד גילת
גילת טלקום פנתה למשרד התקשורת בדרישה לפתוח בבירור מינהלי דחוף נגד חברת ITC, בטענה ל“דפוס פעולה שיטתי, מטעה ובעל מאפיינים תרמיתיים”. במכתב שהועבר למשרד מתארת החברה שורת אירועים שלטענתה חורגים מסכסוך מסחרי רגיל ומעוררים חשש לשימוש לרעה במנגנונים רגולטוריים.
לפי גילת, ההתקשרות החלה ביוני 2025 עם חברת עמית נט (ששינתה את שמה לטופיקו) שבמסגרתה סיפקה שירותי תשתית אינטרנט עבור מאות לקוחות על גבי רשת בזק, בהיקף שהגיע לכ-940 קווים. בינואר 2026 נרשמה העברת השליטה בעמית נט לידי ITC ובעלי השליטה בה – ולאחר מכן, בתוך זמן קצר, הועברו כלל הקווים מגילת ישירות לבזק, ללא התראה מוקדמת ותוך ביטול הוראת הקבע לתשלום עבור השירותים שסופקו.
“לא סכסוך רגיל אלא פרקטיקה שיטתית”
בגילת מדגישים כי אופן ניוד הקווים מעלה חשש לניצול פסול של מנגנון הניוד האוטומטי, שנועד להקל על מעבר בין ספקים. לטענת החברה, ITC השתמשה במעמדה כספק מורשה כדי להעביר את הקווים במהירות, תוך הימנעות מתשלום, באופן שלכאורה מותיר את הספק הקודם עם חוב וללא יכולת תגובה.
עוד נטען כי הקווים הועברו לבזק למרות תנאי תמחור נוחים יותר שקיבלה עמית נט מגילת, מה שמחזק, לשיטת החברה, את החשש כי השיקול המרכזי לא היה כלכלי אלא ניצול של מנגנון רגולטורי.
קריאה להתערבות רגולטורית
גילת קוראת למשרד התקשורת לבחון האם מדובר בהתנהלות העולה לכדי הונאה או ניצול שיטתי של זכויות ספק מורשה. בין הצעדים שמציעה החברה – בחינה של שלילת היתר או רישיון מ-ITC ובעלי השליטה בה, אם יימצא כי אכן נעשה שימוש לרעה במסגרת הרגולטורית.
לדברי החברה, התנהלות מסוג זה פוגעת בתחרות ההוגנת בשוק התקשורת ועלולה גם לפגוע בצרכנים. “ספק שפועל שלא בתום לב מול ספקים אחרים פוגע בסופו של דבר גם בציבור”, נכתב בפנייה.
נזכיר כי ITC הסתכסכה לאחרונה קשות עם בזק ונמצאת מולה בעימות מסחרי חריף שאף הוחרף לאחרונה, ומתנהל בבית משפט. בנוסף, טמרס טלקום, בעלת מניות ב – ITC, נמצאת אף היא בסכסוך משפטי מולה.
מנגד, ב-ITC דוחים את הטענות וטוענים כי מדובר בניסיון להסיט את הדיון מהתנהלותה של גילת עצמה. לטענתם, במהלך ההתקשרות חויבה עמית נט בתשלומים מלאים גם עבור שירותים חלקיים, ללא שקיפות מספקת, ובמקביל סבלה מירידה באיכות השירות שסופק ללקוחות, שהובילה לעלייה בנטישת מנויים. עוד נטען כי הנזקים שנגרמו לעמית נט בעקבות ההתקשרות נאמדים במאות אלפי שקלים, וכי החברה שומרת לעצמה את הזכות לפעול למיצוי זכויותיה.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד יבחן את התלונות בעניין במנגנונים הקיימים".
















