בגלל המלחמה: מתעכב פרויקט התמרוץ להקמת אתרי סלולר ברשויות המקומיות
הרשויות כבר הביעו עניין, והמפעילים מנסים לקדם מיקומים מולן, אך יישום המהלך מתעכב בשל המצב הביטחוני. במשרד התקשורת עדיין רואים ביוזמה כלי מרכזי להאצת פריסת אתרים
המהלך לעידוד הקמת אתרי סלולר בשטחי רשויות מקומיות מתעכב בשל המלחמה. ל"זמן אוויר" נודע כי אף שעשרות רשויות מקומיות כבר הביעו עניין בהשתתפות ביוזמה, והחברות הסלולריות החלו לנסות ולקדם מיקומים רלוונטיים מול אותן רשויות, יישום הפרויקט בפועל מתקדם באיטיות נוכח המצב הביטחוני והשלכותיו על עבודת הרשויות והגופים המעורבים.
מדובר במהלך שיזם משרד התקשורת במטרה להתמודד עם אחד החסמים המרכזיים בשוק הסלולר: הקושי להקים אתרים חדשים. במסגרת היוזמה, רשויות מקומיות התבקשו להציע מיקומים אפשריים להקמת אתרי סלולר בתחומן, בין היתר באמצעות תמריץ כספי שנועד לעודד אותן לשתף פעולה עם המפעילים. במשרד התקשורת ראו בהיענות הרשויות סימן מעודד לשינוי גישה, לאחר שנים שבהן רשויות רבות נתפסו כחסם ולא כשותפות לפריסת תשתיות. התקציב הכולל של הפרויקט עומד על 21.5 מיליון שקל ומי שמופקדת עליו היא המשנה למנכ"ל לילך וינשטוק https://zmanavir.co.il/cellular/31083.
המבחן עבר לשלב הביצוע
אלא שכעת מתברר כי המעבר משלב ההיענות לשלב ההקמה בפועל מורכב יותר. הרשויות אמנם גילו עניין, אך החברות עדיין צריכות לבדוק את התאמת המיקומים מבחינה הנדסית, תכנונית וכלכלית, ולוודא שניתן להקים בהם אתרים באופן שיתרום לכיסוי ולקיבולת הרשת. במקביל, המלחמה מקשה על קידום תהליכים מול רשויות מקומיות, גופי תכנון וגורמי תשתית.
במשרד התקשורת מאשרים כי קיים עיכוב בתהליך בשל המלחמה, אך מדגישים כי המהלך לא נזנח וכי המפעילים פועלים מול הרשויות שהביעו עניין במטרה לקדם את הקמת האתרים.
מהמשרד נמסר בתגובה: "במסגרת הקול הקורא, 68 רשויות קיבלו אישור עקרוני להתקדם לשלב ההתקשרות עם חברות התקשורת. בשל המלחמה, ולאור פניות רבות, הרשויות המקומיות קיבלו הארכה להגשת חוזי התקשרות עד ה 15.6. בהתאם לכמות החוזים שיחתמו נדע מה הצפי לניצול התקציבי".
















