68 מיליון שקל הוקצו לשיפור הקליטה ברכבת. הנוסעים עדיין מחפשים אות
למרות פרויקט שנועד לאפשר חדירת אות סלולרי לתוך הקרונות באמצעות חריצת חלונות, נוסעים ממשיכים להתלונן על ניתוקים, חוסר קליטה והיעדר Wi-Fi אפקטיבי
נוסעים ברכבת ישראל ממשיכים להתלונן על חוסר קליטה סלולרית, ניתוקים במהלך שיחות וקושי לגלוש או לעבוד במהלך הנסיעה. הפניות שהגיעו ל"זמן אוויר" מתארות תופעה מוכרת לנוסעים רבים: רגע אחד יש קליטה, רגע אחריה הרשת נעלמת, ושירות Wi-Fi יציב, אם קיים בכלל, אינו מספק פתרון אמיתי.
הבעיה הזו אינה חדשה. בעבר תקצבה המדינה פרויקט בהיקף של כ-68 מיליון שקל שנועד לשפר את הקליטה בתוך קרונות הרכבת, בין היתר באמצעות חריצת חלונות הקרונות בלייזר. הרעיון מאחורי הפרויקט פשוט יחסית: חלונות הקרונות מצופים בשכבות בידוד שמסייעות בהפחתת חדירת חום וקרינה, אך במקביל מקשות על חדירת האות הסלולרי לתוך הקרון. החריצה אמורה לאפשר לאותות הסלולריים לעבור טוב יותר פנימה, בלי לוותר על יתרונות הבידוד של החלון.
לדברי גורם המעורה בפרטים מדובר ככל הנראה בקרונות רכבת שעדיין לא נחרצו ולכן לא הייתה בהם קליטה. לדבריו ישנן קרונות רכבת חדשים שאמורים להיכנס לפעולה בעתיד הקרוב אבל הפרויקט הזה ידרוש זמן ועבודה. הוא ציין כי גם המתווה להקמת אתרים סלולריים לאורך תוואי הרכבת אמור לסייע בשיפור הקליטה.
הפתרון קיים, אבל הנוסעים עדיין לא מרגישים אותו
אלא שבפועל, מבחינת הנוסעים, השיפור עדיין רחוק מלהיות מורגש באופן מערכתי. גם אם פתרון החריצה הוא פתרון טכנולוגי נכון, הוא אינו יכול לעמוד לבדו. כדי שנוסע יקבל חוויית גלישה ושיחה יציבה ברכבת נדרש שילוב של כמה מרכיבים: חדירת אות טובה יותר לתוך הקרון, כיסוי סלולרי רציף לאורך המסילות, פתרונות ייעודיים במנהרות, קיבולת מספקת במקטעים עמוסים ומערך Wi-Fi שמגובה בחיבור חיצוני חזק. בלי כל אלה יחד, גם קרון שעבר שדרוג מסוים עלול להישאר עם קליטה חלקית בלבד.
מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה.
















